به گزارش پارس ، محمود مظفر در گفت وگو با (ایسنا) ، در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته از سوی امدادگران این سازمان در مناطق زلزله زده بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر امدادگران با اتمام عملیات جستجو و نجات، وارد فاز تغذیه و اسکان اضطراری شده اند گفت: از شب گذشته اسکان اضطراری و توزیع چادر میان زلزله زدگان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقلامی همچون چادر، موکت و پتو میان زلزله زدگان توزیع شده است گفت: همچنین از صبح امروز توزیع بسته های غذایی شامل برنج، ماکارونی، قند، چای و کنسرو میان زلزله زدگان آغاز شده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به قطع آب در مناطق زلزله زده گفت: شب گذشته ۵۰۰۰ بطری آب معدنی از شهرکرد به این منطقه ارسال شد و ۲۰ هزار بطری آب معدنی نیز از هرمزگان به این شهرها ارسال خواهد شد.

به گفته مظفر در حال حاضر چند دستگاه تانکر حامل آب برای تامین آب آشامیدنی مناطق زلزله زده در صحنه حضور دارد اما برای تامین آب مصرفی بطری های آب معدنی میان زلزله زدگان توزیع شده است.

مظفر از اعزام سه دستگاه آشپزخانه سیار به مناطق زلزله زده خبر داد، گفت: این آشپزخانه ها قابلیت تامین غذای گرم برای ۵۰۰ نفر را دارند و از این پس زلزله زدگان غذای گرم مصرف می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به مانند زمین لرزه آذربایجان با مشکل سرویس های بهداشتی روبرو هستید گفت: چادر اسکان اضطراری زلزله زدگان در کنار منازل آنان دایر شده است و مردم از سرویس های بهاشتی خانه هایشان، مدارس و مساجد استفاده می کنند.