براین اساس این بخشنامه؛ صاحبان مدارک دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس در رشته‌های برق، الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، معماری، عمران، راه و ساختمان،‌ حقوق، ریاضی، فیزیک، شیمی، حسابداری، آمار، تربیت بدنی، زبان انگلیسی، زبان عربی و سایر رشته‌های مورد نیاز جذب می‌شوند.

در جذب و به کارگیری افراد، ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس باید رعایت شود.

ضمن تأمین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز مدارس استثنایی از پذیرش رشته‌های مرتبط با پزشکی از جمله ارتوپدی و فوریت‌های پزشکی خودداری شود.

از مشمولین واجد شرایط دارای شرایط برگه آماده به خدمت بدون مهر غیبت که تاریخ اعزام ‌آنها تیر و شهریور ۹۵ است ثبت‌نام صورت گرفته و اسامی پذیرفته شدگان نهایی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت امسال به حوزه ستادی آموزش و پرورش ارسال شود.

برای جلوگیری از هدررفتن سهمیه جذب استان حتی الامکان اعلام نظر گزینش قبل از ارسال به حوزه ستادی تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۵ انجام گیرد بدیهی است پس از تاریخ مذکور ارسال اسامی پذیرفته‌شدگان به ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا هیچگونه جذب جدید حتی به جای مردودین گزینش پذیرفته نشده و سهمیه مصرف شده قابل جایگزین نیست.

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی مطابق سهمیه تخصصی در زمان مقرر و به صورت تکمیل نرم‌افزار طراحی شده در این خصوص که از سایت اداره استخدام به نشانی www.est.medu.ir قابل دریافت است، ارسال می‌شود.

 برنامه وزارت آموزش‌وپرورش انتخاب مشمولانی است که کسر خدمت ندارند و باید در این خصوص از متقاضیان تعهد اخذ شود. متقاضیان در صورت کتمان کسر خدمت و پس از درخواست استفاده از آن در طول سال تحصیلی ملزم به جبران خسارت مادی ناشی از خروج قبل از پایان سال تحصیلی و هزینه دوره آموزشی بدو خدمت و دوره  آموزشی نظامی هستند.

 ادامه اشتغال معلمان وظیفه پس از اتمام خدمت موظف غیرمجاز است و انجام خدمت ضرورت در آموزش‌وپرورش هیچگونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

اعزام پذیرفته شدگان به مراکز آموزش نظامی در تاریخ اول تیر ۹۵ صورت خواهد گرفت لذا باید در این خصوص اطلاع رسانی مناسب صورت گرفته و قبل از اعزام نیز برگه‌‌های اعزام افراد کنترل شود.