به گزارش پارس ، سید رسول موسوی نژادیان در گفت وگو با (ایسنا) ، درباره اکران نشدن فیلم « رسوایی» مسعود ده نمکی در قم توضیح داد: از اکران این فیلم جلوگیری نشده، چون تصمیمی در این باره گرفته نشده است. اما به دلیل اینکه دو دهه فاطمیه داشتیم و الان چهار پنج روز دیگر از دهه دوم آن باقی مانده، فضای مذهبی قم ایجاب می کند تا یکشنبه (۲۵ فروردین) که روز شهادت حضرت زهرا (س) است به این ایام احترام بگذاریم.

او با اشاره به اینکه فیلم « رسوایی» نیم نگاهی به طنز دارد، افزود: در بخش های مختلفی از این فیلم صحنه هایی همراه با گریه و خنده وجود دارد، اما شرایط مذهبی قم به گونه ای است که این فیلم یا هر فیلم دیگری با این ویژگی ها را در چنین شرایطی نمی توانیم اکران کنیم.

موسوی نژادیان تصریح کرد: پس از پایان ایام فاطمیه درباره اکران فیلم « رسوایی» تصمیم گیری می کنیم و اگر قرار شد فیلم احتمالا نمایش داده نشود، موضوع را با دلایل مشخص اعلام می کنیم.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی « رسوایی» به کارگردانی مسعود ده نمکی درباره ی منش و رفتار اجتماعی یک روحانی است که سعی می کند بدون توجه به حواشی به تعدادی از افراد جامعه کمک کند که از اکران آن در قم ممانعت به عمل آمده است. اگرچه مهدی عظیمی - معاون فعالیت های سازمان سینمایی - در گفت و گو با ایسنا این مطلب را تکذیب و تاکید کرد که (تا لحظه انجام گفت و گو) مسئولان شورای فرهنگی قم در این باره هیچ چیزی را به سازمان سینمایی اعلام نکرده اند.

او با اشاره به اینکه فیلم « رسوایی» طبق مقررات می تواند در سینماهای شهر قم اکران شود، در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است مسئولان استانی مربوطه در قم از اکران « رسوایی» ممانعت به عمل آورده باشند، تصریح کرد: طبق دستور العمل که قبلا ابلاغ شده است، شورای فرهنگی هر استان با توجه به مقتضیات منطقه می تواند پیشنهاد خود را در این باره به سازمان سینمایی ارائه دهد و راسا چنین اقدامی از سوی آن ها ممکن است. تا این لحظه هم شورای فرهنگی استان درباره فیلم « رسوایی» چیزی را به ما اعلام نکرده است.