به گزارش پارس به نقل از فارس، پس از کش و قوس های فراوان تصمیم گرفته شد تا اصلاح اساسنامه خانه سینما توسط هیئتی هفت نفره که متشکل از نمایندگان خانه سینما و وزارت ارشاد بودند، صورت گیرد. اصلاح اساسنامه اواخر بهمن ماه به صورت کامل انجام شد. در این میان نمایندگان ارشاد معتقد بودند باید کلمه « جمهوری اسلامی» به خانه سینما اضافه شود تا از سوءاستفاده عناصر بیگانه از نام و پرچم خانه سینما جلو گیری شود.

قرار بود هماهنگی لازم در چگونگی ارایه اساسنامه توسط حکم جلسات که مسعود جعفری جوزانی بود، صورت گیرد اما متاسفانه عملکرد ایشان به گونه ای است که هماهنگی در کارها و نحوه ارایه اساسنامه دیده نمی شود. پس از انجام اصلاحات اساسنامه قرار بود اساسنامه اصلاح شده به امضاء همه اعضای هیئت هفت نفره برسد که دو نفر از اعضای این هیئت برگ آخر اساسنامه و برگ اول آن که مربوط به بند تعریف خانه سینما بوده است را امضاء نکردند. اساسنامه ای که توسط تمام اعضای هیئت هفت نفره امضاء نشده بود به دفتر رئیس جمهور ارایه شد در حالی که همزمان باید به دفتر وزیر ارشاد هم ارایه می شد تا ایشان از چند و چون اساسنامه اصلاح شده، مطلع شود اما این اتفاق رخ نداد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند روز گذشته از اساسنامه اصلاح شده اظهار بی اطلاعی کرد.

پس از ارایه اساسنامه به دفتر رئیس جمهور و اعلام نظرات نمایندگان وزارت ارشاد نامه نگاری اعضای خانه سینما به دفتر رئیس جمهور آغاز شد، نامه اخیر مسعود جعفری جوزانی هم نشان از ادامه لابی ها برای بازگشایی خانه سینما بدون رعایت قوانین و مقررات دارد. این درحالی است که اعضای خانه سینما در نامه اول خود به دفتر رئیس جمهور اذعان داشتند: « از ظواهر چنین برمی آید که در راستای حل مشکل خانه سینما سیاست دوگانه ای در حال اعمال است… » اما با نگاهی به فعالیت ها، نامه نگاری ها و عدم ارایه اساسنامه به دفتر وزیر ارشاد از ابتدا توسط حکم جلسات، شاهد سیاست دو گانه مسعود جعفری جوزانی هستیم. اعضای هیئت مدیره سابق خانه سینما در تکاپو هستند تا بدون توجه به قوانین و مقرارت با نامه نگاری و مظلوم نمایی زمینه بازگشایی خانه سینما را فراهم آورند و با اعلام حضور در آستانه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و سفارش های تمام مسئولان بر ایجاد فضایی به دور از تنش و پایان اختلافات زمینه را برای بازگشایی خانه سینما فراهم آورند.

اما با توجه به سوابق درخشان و مواضع مشخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و موضع صریح و قانونمند وزارت ارشاد در مورد تعطیلی خانه سینما بعید است ایشان بدون در نظر گرفتن ضوابط و قوانین دستور بازگشایی خانه سینما بدون اضافه شدن نام جمهوری اسلامی ایران را صادر کنند. زیرا این خانه براساس قوانین و مستندات از سوی وزارت ارشاد بسته شد و باید به قوانین کشور پایبند بود و تنها به بهانه شفاف کردن فضای سینمایی و زدودن موارد ابهام برانگیز که این روزها در بسیاری از اظهار نظرات دیده می شود نباید بدون توجه به قوانین و مقررات خانه سینما را بازگشایی کرد. از سوی دیگر نمایندگان ارشاد که تعدادی از آنها اعضای شورای عالی سینما هستند هم در عمل و با امضا نکردن اساسنامه ثابت کردند که بر اعتقادشان در مورد اضافه کردن عنوان « جمهوری اسلامی» مصر و پایبندند. با این اوصاف بهتر است جناب جوزانی و دوستانشان در عوض تلاش برای راه میان بر و دور زدن مسیر اصلی به قانون تن دهند تا انشاالله خانه سینما قانونمندتر و مقتدرتر از همیشه باز شود و مامنی صمیمی و قابل اتکا برای سینماگران فراهم سازد.