محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح زیرگذر جوادیه، اظهار داشت: زیرگذر جوادیه حدود 500 متر است، ما می‌توانیم کار 500 متر را در یک هفته انجام دهیم همانطور که در مترو به این صورت عمل می‌شود اما در این پروژه به دلیل هماهنگی با دستگاه‌های مختلف و به دلیل اینکه امکان توقف حرکت قطارها وجود نداشت، اجرای کار دو سال به طول انجامید.

وی در پاسخ به این پرسش درباره پیشنهاد شهرداری برای انتقال راه‌آهن به حومه شهر، گفت: در شهرداری تهران طرحی درباره راه‌آهن مورد بحث است که بر اساس آن معتقدیم ایستگاه راه‌آهن از مرکز شهر به بیرون شهر منتقل شود.

شهردار تهران با بیان اینکه مناطق 11 ،16 و 17 تحت تأثیر ریل راه‌آهن هستند، تصریح کرد: برای تحقق این امر بخش شمالی حرم حضرت امام خمینی (ره) را مد نظر داریم که با توجه به وجود ایستگاه مترو امکان دسترسی به آن راحت خواهد بود. این پیشنهاد هنوز به نتیجه نرسیده است اما میدان راه‌آهن همواره یکی از نقاط آلوده شهر است و عملی شدن آن در کاهش این آلودگی نیز مؤثر است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر درباره نامه نظام معاونت شهرسازی شهرداری به نظام مهندسی درباره تغییر در روند ساخت و سازها،‌ اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی باید طبق قانون نظارت فنی بر ساخت و سازها داشته باشد. ابلاغ شهرداری تنها در حوزه ارجاع نظارت به کسانی که تحت پوشش نظام مهندسی هستند، است.