بهناز شفیعی همسر زنده یاد ناصر حجازی با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف فیلمنامه این اثر سینمایی مستند گفت: فیلمنامه این فیلم مستند با محوریت زندگی ورزشی ناصر حجازی نوشته و تکمیل شده است و قرارست توسط سام کلانتری کارگردانی شود.

به گزارش پارس به نقل از مهر، وی افزود: فیلمنامه را خواندم و تاییدم کردم و طبق برنامه ریزی ای که گروه تولیدِ مرتضی رزاق کریمی انجام داده قرارست فیلم اردیبهشت ماه رسما کلید بخورد و تا شهریورماه هم به پایان خواهد رسید.

همسر زنده یاد ناصر حجازی در پاسخ به این که آیا فیلمنامه نهایی آنچه می خواست بود؟ گفت: طرح و فیلمنامه نوشته شده به خواست خانواده حجازی ببشتر به بررسی زندگی فوتبالی ناصر اختصاص داشت. چون از ابتدا هم در نظر داشتیم زندگی حرفه ای و خدماتی که حجازی در عرصه فوتبال این سرزمین کشیده است، به تصویر کشیده شود.

وی در ادامه افزود: اما در نهایت باید منتظرماند و حاصل کار را پس از فیلمبرداری و تدوین دید و امیدوارم اثر خوبی از آب درآید. ضمن اینکه اسم این فیلم هنوز مشخص نیست و قرار است طی جلسه دیگری به نتیجه نهایی برسیم.

بهناز شفیعی در پایان صحبت های خود با اشاره به این مطلب که حسن فتحی بار دیگر برای ساخت این مستند ابراز تمایل کرده است، گفت: قبل از سپردن کار به مرتضی رزاق کریمی تهیه کننده و سام کلانتری کارگردان این اثر مستند، با حسن فتحی صحبت شده بود تا این فیلم را بسازد اما این کارگردان درگیر ساخت سریال" زمانه" شد. در این مدت ما با رزاق کریمی به توافق رسیدیم اما حسن فتحی بار دیگر برای ساخت این مستند ابراز آمادگی کرد اما به دلیل توافق انجام شده با گروه رزاق کریمی از این همکاری عذر خواستیم. اما می خواستم از این فرصت استفاده کرده و از حسن فتحی تشکر کنم.

سام کلانتری کارگردان این فیلم مستند برخی از صحنه های زندگی این اسطوره آبی پوش در باشگاه منچستر یونایتد در انگلیس، دی استرادا در اتریش و محمدان در بنگلادش را تصویربرداری کرده است.

پیش از این کیومرث پوراحمد، حسن فتحی و مازیار میری قصد ساخت این مستند را داشتند اما هریک به دلایلی چون آشنا نبودن به مقوله فوتبال، نبود وقت کافی و همچنین علاقه نداشتن به این ورزش از ساخت آن انصراف دادند.