به گزارش پارس به نقل از دنیای اقتصاد، رییس سازمان سینمایی درباره اکران فیلم جدید اصغر فرهادی در ایران گفت: اگر تصاویر و موضوع این فیلم با موازین جمهوری اسلامی هماهنگ باشد، برای اکران، مشکلی نخواهد داشت.
جواد شمقدری در پی اعلام علی سرتیپی مبنی بر اکران فیلم « گذشته» در ایران در گفت وگو با « ایسنا» گفت: با این فیلم هم مانند آثار دیگر برخورد خواهد شد و باید شورای پروانه نمایش آن را ببیند و نظر بدهد.
علی سرتیپی امروز از اکران فیلم جدید اصغر فرهادی در ایران همزمان با سینماهای دنیا خبر داد.
مدیرعامل فیلمیران گفت: در حال مذاکره برای اکران همزمان فیلم « گذشته» در ایران هستیم و امیدواریم بتوانیم در خردادماه اکران آخرین ساخته اصغر فرهادی را با زیرنویس فارسی داشته باشیم.
وی ادامه داد: قرار است نسخه ای از این فیلم هفته آینده برای بازبینی به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارسال شود و در حال حاضر نیز با رییس سازمان سینمایی و مدیر اداره کل نظارت و ارزشیابی در حال مذاکره هستیم.
سرتیپی همچنین خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم اگر اصغر فرهادی وقت پیدا کند نسخه دوبله شده ای از این فیلم آماده کنیم؛ اما با توجه به درگیری های این کارگردان برای اکران آخرین ساخته اش در آمریکا و اروپا بعید بدانم چنین اتفاقی بیفتد.
مدیرعامل فیلمیران پیش از این نیز اکران دو فیلم آخر اصغر فرهادی « درباره الی» و « جدایی نادر از سیمین» را در ایران عهده دار بود.