به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهندس محسن صالحی، مدیرکل بحران استان کرمان با اشاره به بارش های شدید باران که از عصر روز جمعه در عمده نقاط استان کرمان آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، گفت: این بارش ها طی سال های اخیر بی سابقه بوده و برکات بسیاری نیز با خود به همراه داشته، اما به هر حال با توجه به اینکه وقوع چنین بارش هایی در چند سال اخیر در سطح استان بی سابقه بوده، خسارت هایی نیز وارد شده است.

وی با بیان اینکه عمده خسارات در شهرهای سیرجان، کرمان، بم، رابر، ریگان و… رخ داده است، اظهار کرد: سیلاب های متعددی در عمده شهرهای استان کرمان جاری شده و خساراتی را نیز به راه های روستایی وارد کرده است.

مدیرکل بحران استان کرمان با بیان اینکه در پی جاری شدن سیلاب در کرمان، محور ارتباطی ۱۰۸ روستا مسدود یا تخریب شده است، گفت: در برخی از محورهای روستایی تخریبی صورت گرفته و تنها انسداد به دلیل بالا آمدن آب رودخانه بوده است.

اعلام مفقودی ۱۰ تن در کرمان

صالحی همچنین از اعلام مفقودی ۱۰ تن در جریان سیلاب اخیر استان کرمان خبر داد و گفت: البته این به این معنا نیست که این افراد جان خود را از دست داده اند، بلکه مفقود ی آنان به نیروهای امداد اعلام شده و به احتمال زیاد این افراد در ارتفاعات یا شهرهای اطراف پناه گرفته اند.

مرگ کودک چهارساله در پی سقوط به کانال

وی از مرگ کودکی چهارساله در پی سقوط به کانال آب در شهرستان ریگان خبر داد و به ایسنا گفت: در جریان این حادثه که صبح امروز رخ داد، این پسربچه به علت بی احتیاطی والدینش به کانالی پرآب سقوط کرده و متاسفانه جان خود را از دست داد.

مدیرکل بحران استان کرمان درباره میزان و ارزش ریالی خسارات وارده به منازل مسکونی نیز گفت: تاکنون بر اساس ارزیابی های ما به ۱۱۰ روستا خسارت وارد شده، اما ارزش ریالی آن به طور دقیق تعیین نشده است.

اسکان اضطراری قریب به ۶۰۰ تن

صالحی از اسکان اضطراری ۵۹۶ تن در جریان سیلاب های اخیر استان کرمان خبر داد و افزود: بر اساس آخرین آمارها، ۲۷ دستگاه خودرو و تعدادی از واحدهای مسکونی در جریان این سیل آسیب دیدند.

وی با اشاره به آماده باش تیم های عملیاتی و امدادی در سطح استان، خاطر نشان کرد: ۴۳ تیم عملیاتی از هلال احمر و بیش از ۴۰۰ تن از عوامل راه به وسیله یک فروند بالگرد و ۶۴۳ دستگاه خودروی سنگین، مشغول امدادرسانی در محل هستند.

خطری متوجه ارگ بم نیست

مدیرکل بحران استان کرمان با اشاره به بارش باران در شهرستان بم نیز به ایسنا گفت: خوشبختانه خطری متوجه ارگ بم نیست.

صالحی با بیان اینکه بارش ها تا فردا ادامه خواهد داشت، گفت: علی رغم اینکه در برخی از روستاها خسارت هایی به جاده ها و واحدهای مسکونی وارد شده، اما در مرکز استان و شهرستان ها، خسارات سنگین نبوده و عمدتا آب گرفتگی های جزیی رخ داده است.