به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری خود با نمایندگان رسانه ها در پاسخ به سوالی در مورد جزییات پرونده ستار بهشتی و اینکه وکیل وی از نحوه عملکرد قوه قضاییه ناراضی است، گفت: اگر پرونده زود به دادگاه ارسال می شد، می گفتند بررسی به صورت کامل نبوده است. در این نوع پرونده ها یک طرف قضیه حتما نظر کارشناسی است. در این رابطه نظر کارشناسی برعهده پزشکی قانونی است. پزشکی قانونی سه بار به صورت کامل نظریات مختلف را بررسی کرد اما هنوز متوجه دلیل تامه مرگ ستار بهشتی نشدند.

وی در ادامه گفت: پزشکی قانونی در این پرونده هنوز به این نتیجه نرسیده که آیا ضربه ای وارد شده که این ضربه منجر به مرگ وی شده است یا چیز دیگر و هنوز چیزی مشخص نیست؛ بنابراین اگر این موضوع در همان گزارش اولیه می آمد، قاضی به همان اکتفا می کرد و پرونده بلافاصله به دادگاه ارسال می شد که در این صورت کار بسیار راحت بود، اما در حال حاضر این وکیل یا هر وکیل دیگری، می گفت که چرا در این پرونده دقت نکردیم، چرا دقت نکردید و چرا پرونده را به کمیسیون های دیگر برای مطالعه ندادید و… .

محسنی اژه ای در همین مورد افزود: قاضی برای اینکه خودش به نتیجه برسد، مجددا مجموعه ای را که در رابطه با این پرونده نظر داده اند، دعوت کرده و خودش با آنها به صورت حضوری بحث کرده است ؛ بنابراین طول کشیدن پرونده ستار بهشتی در جهت رسیدن به واقعیت است که واقعیت ماجرا چیست؟ جا دارد این پرونده تا به صورت دقیق و جدی پیگیری شود که علت اصلی چه بوده است. همچنین از افرادی که دستگیر کرده اند، افرادی که حکم صادر کرده اند، تحقیقات کامل به صورت چندین بار انجام شده است، بنابراین افرادی در این رابطه بازداشت شده اند که هنوز یک نفر در بازداشت است.

محسنی اژه ای بیان کرد: در رابطه با پرونده ستار بهشتی، تعدادی بازداشت شده بودند که با قرار وثیقه آزاد شدند. همچنین چندین بار از کمیسیون پزشکی قانونی نظر خواسته شده تا حتی قسمتی از این پرونده دارای ابهام نباشد. بنابراین طول کشیدن بیشتر پرونده مرگ ستار بهشتی به این لحاظ است.