به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدجواد جعفریان برای تشریح عملکرد این سازمان در طرح امداد نوروزی به نکات جالی اشاره کرد، نکاتی که شاید کمتر به آن دقت کرده باشیم.

تمام افرادی که به عنوان داوطلب جوان در این طرح در ورودی و خروجی شهرها و تفرجگاه ها راهنمایی مسافران را طی ۲۰ روز برعهده داشتند حتی هزینه ایاب و ذهاب هم نگرفته، چه برسد به حقوق!

جعفریان اذعان داشت که بیش از ۱۸ هزار جوان داوطلب در بیش از هزار پایگاه امر راهنمایی مسافران نوروزی را عهده دار بودند و ۳۰ میلیون نفر به چادرها برای دریافت خدمات راهنمایی مراجعه کرده اند.

وی روزهای سوم، هفتم و سیزدهم فروردین را روزهای پرکاری برای ایستگاه های راهنمای مسافران نوروزی اعلام کرد و گفت: در برخی پایگاهها مراجعه به حدی زیاد بود که ترافیک جاده ای ایجاد می کرد.

به گفته رئیس سازمان جوان جمعیت هلال احمر جوانان داوطلب هر کمکی از دستشان برآمده در ایام نوروز دریغ نکرده اند.

از نجات افراد هنگام فرو رفتن در باتلاق گرفته تا متوقف کردن خودروهایی که بدون آگاهی راننده ریزش بنزین داشته اند.

جالب ترین کمک امدادی استفاده از باند ۱۰ سانتی متری به جای تسمه پروانه خودرویی بود که در راه مانده بود و به مدد جوانان هلال احمر به نزدیک ترین تعمیرگاه رسانده شد.

جعفریان ارائه فرم های اهدای عضو را در چادرهای مسافران نوروزی از دیگر کارهای جدیدی عنوان کرد که در طرح نوروزی امسال برای نخستین بار توسط این سازمان اجرا می شود.

او گفت که انتظار داشتیم نهایت ۲۷ هزار نفر برای اهدای عضو داوطلبانه ثبت نام کنند در حالی که ۵۹ هزار نفر عضو شدند.