به گزارش پارس به نقل از خبر آنلاین، متاسفانه این خورشید‌گرفتگی را از بیشتر نقاط جهان نمی‌توان مشاهده کرد، اما افرادی که در کشورهایی مانند اندونزی، گینه نو، بورنئی یا در مناطق میانی اقیانوس آرام حضور دارند شانس آن را خواهند‌داشت تا این رویداد کیهانی بی‌نظیر را مشاهده کنند.

این گرفت کمی پس از 6 عصر در اندونزی آغاز شده و با طی کردن مسیری به سوی شمال شرق طی سه ساعت از برونئی و پس از آن اقیانوس آرام نیز عبور خواهد‌کرد.

مسیری که خورشید‌گرفتگی طی خواهد کرد به مسیر تمامیت شهرت دارد و منطقه‌ای به طول 14162 کیلومتر و عرض 156 کیلومتر را پوشش خواهد‌داد.

مناطقی که در راستای این مسیر قرار گرفته‌اند به مدت 1.5 تا 4 دقیقه تاریکی را تجربه خواهند کرد. به گفته ناسا اگرچه تعداد محدودی از ساکنان زمین که در مسیر تمامیت قرار گرفته‌اند می‌توانند خورشید‌گرفتگی کامل را ببینند، اما میلیون‌ها نفر دیگر در مناطق آسیا و اقیانوسه، هاوایی، گوآم و بخش‌هایی از آلاسکا می‌توانند درجات مختلفی از این گرفت را شاهد باشند. در عین حال به مدت یک ساعت پیش و پس از خورشید‌گرفتگی کامل، خورشید‌گرفتگی جزئی نیز در مسیر تمامیت قابل مشاهده خواهد‌بود.

همچنین ساکنان استرالیای شمالی، ساکنان مناطق شمالی خط مرزی که در میان پرث و راک‌همپتون وجود دارد، نهم مارس،‌19 اسفند، می‌توانند شاهد خورشید‌گرفتگی جزئی باشند.

با این وجود افرادی که به هیچ‌وجه امکان مشاهده این پدیده کیهانی را ندارند، می‌توانند آن را از طریق پخش مستقیم و آنلاین در وب‌سایت‌هایی مانند سایت لابراتوار دینامیک خورشیدی ناسا یا میکرونزیا دنبال کنند.

خورشید‌گرفتگی کامل بعدی 21 آگوست 2017 رخ خواهد داد و در سرتاسر آمریکای شمالی قابل مشاهده خواهد‌بود.