بهار آغاز برخورد با بدحجابی

به گزارش پارس به نقل از جام حوادث، در حالیکه بسیاری از افراد با نفوذ اجرایی در محافل خصوصی از اجرای طرح امنیت اخلاقی ابراز نارضایتی می کردند این طرح در بهار با استقرار گشت های ویژه به اجرا در آمد. طرحی که در آن زمان چند مسئول نیز دررابطه با آن اظهاراتی را مطرح کردند که سردار رادان جانشین رئیس پلیس کشور در مقام دفاع از این طرح و اظهارنظرهای مخالفان گفت: اگر این طرح را اجرا نمی کردیم معلوم نبود وضعیت حجاب در کشور چگونه بود و وضع به مراتب وخیم تر از حال می شد. در همین رابطه و براساس خواست های مردمی راهپیمایی نیز در حمایت از پلیس به منظور اجرای این طرح بعد از نماز جمعه در پایتخت و برخی کلانشهرها برگزار شد.

تابستان اوج اجرای طرح با شکلی جدید

ابتدای تابستان رئیس پلیس تهران از اجرای طرح مقابله با هنجارشکنان اجتماعی به شکلی جدید خبر داد. در طرح جدید پلیس علاوه بر برخورد با بدحجابان با مزاحمان نوامیس و تولید کنندگان آلودگی صوتی نیز برخورد شد. البته در این طرح بسیاری از خودروها که اقدام به ایجاد مزاحمت کرده یا در خیابان ها دور دور می کردند، توقیف شدند. همچنین برای نخستین بار سیستم صوتی خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کردند از خودروها برداشته و دیگر به انها پس داده نمی شد.

اعلام مصادیق بدحجابی

در ابتدای تابستان سردار رادان مصادیق بدحجابی را اعلام کرد و در این باره گفت: bihejabi در خصوص بانوان مصادیقی که از نظر نیروی انتظامی بدپوششی محسوب می شود، پوشیدن مانتوهای تنگ و چسبان، مانتوهای کوتاه که از نظر ما در صورت تنگ نبودن تا روی زانو مناسب است، لباس و مانتوهای آستین کوتاه و همچنین شال و روسری که موی سر از دو طرف آن پیدا باشد، است. متاسفانه برخی افراد از موضوع شال و روسری این گونه تعبیر می کنند که اگر از یک طرف موی آنها بیرون باشد اشکالی ندارد که این به منزله رفع مصادیق ما نیست. ماموران به افراد بدپوشش تذکر می دهند و اگر اصلاحی در محل صورت نگیرد این افراد به پلیس امنیت معرفی و برای آنها سابقه انتظامی در نظر گرفته می شود.

استفاده از کروات و آرایش بانوان در محل کار ممنوع

شاید یکی از موضوعاتی که در طرح جدید باعث ایجاد جنجال و موضع گرفتن برخی از دستگاه ها از جمله سازمان نظام پزشکی بود، ممنوعیت استفاده از کروات و آرایش غیرمتعارف کارکنان زن بود. موضعی که اولین بار از سوی جانشین رئیس پلیس کشور اعلام شد. پلیس در این باره می گوید: پلیس حتما با بخشی از سازمان یا بیمارستان خصوصی که از آرایش و کراوات به صورت سازمان یافته استفاده می کند، برخورد می کند. اگرچه پیش از این نیز به صورت مکتوب اعلام کرده ایم اما بار دیگر و همین جا به روسای بیمارستان ها اعلام می کنیم که با آن بخشی که به صورت سازمان یافته افراد از آرایش غلیظ یا کراوات استفاده می کنند، برخورد خواهد شد. متاسفانه برخی از کارمندان مجبور به استفاده از کراوات در آن سازمان یا بیمارستان می شوند. اگر این افراد از زدن کراوات اجتناب کنند از دریافت حقوق محروم شده یا استخدام نمی شوند.

برخورد با مردان بد پوشش

برای اولین بار در تابستان امسال با مردان بدپوشش برخورد شد. در این طرح با پسران و مردانی که لباس تنگ یا شلوار پاره پوشیده بودند برخورد و به پلیس امنیت اخلاقی منتقل می شدند. همچنین با پسرانی که آرایش کرده یا خالکوبی های خود را به نمایش گذاشته بودند نیز برخورد شده و از آنها نیز همانند بانوان بد پوشش تعهد گرفته شد.

دستگیری بازیگر زن/ جلوگیری از اجرای کنسرت ها

برای نخستین بار در سال ۹۱ پلیس با حضور در مراکز فرهنگی از اجرای کنسرت هایی که در آن افراد بدحجاب حضور داشتند جلوگیری کرد. برای نخستین بار در مردادماه ماموران با حضور در برج میلاد از برگزاری کنسرت مازیار فلاحی تا اصلاح پوشش افراد بدحجاب جلوگیری کردن و عده زیادی از افرادی که با ظاهر نامناسب در این کنسرت حاضر شده بودند دستگیر و به پلیس امنیت اخلاقی منتقل شدند. البته موضوعی که باعث ایجاد جنجال شد دستگیری خانم الف یکی از بازیگران سینما به علت بدحجابی و مقاومت در برابر ماموران بود. خانم بازیگر وقتی با تذکر پلیس روبرو شد اقدام به جنجال آفرینی کرد.

حذف سوابق افراد بدحجاب پس از یکسال

فرمانده نیروی انتظامی در روزهای پایانی سال ۹۱ با اعلام اینکه طرح امنیت اخلاقی تابع انتخابات یا موضوعی دیگر نیست و در تمامی ایام اجرا می شود، گفت: البته سوابق افراد بدحجاب اگر تا یکسال بار دیگر دستگیر نشوند امحا می شود. خوشبختانه بیش از ۹۵ درصد دستگیر شده های بدحجابی تکراری نیست و با تذکر پلیس وضعیت خود را اصلاح می کنند.

به نظر می رسد با مصمم بودن پلیس برای اجرای این طرح در سال جاری نیز شاهد اجرای ان با شکلی جدید باشیم. موضوعی که احتمالا در اولین نشست مسئولان پلیس در سال نو اطلاع رسانی می شود.