به گزارش پارس به نقل از مهر، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، داده های هواشناسی در حال حاضر کاهش چگالی گرد و خاک را در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور نشان می دهد و انتظار می رود که از امشب از چگالی گرد و خاک در مناطق مرکزی و تهران کاسته شود.

احد وظیفه افزود: هم اکنون از شرق مدیترانه، سامانه کم ارتفاع تراز میانی به سوی شرق در حرکت است که در جلوی ناوه آن تقویت همگرایی سطح زمین، موجب وزش باد شدید جنوب شرقی تا جنوبی در روی شبه جزیره عربستان تا عراق و غرب و جنوب غرب ایران طی دوشنبه و سه شنبه می شود که این شرایط موجب وزش باد شدید و گرد و خاک غلیظ در شمال عربستان، عراق و جنوب غرب ایران خواهد شد.

به گفته وی، موج دوم گرد و خاک که به تدریج از روز دوشنبه استانهای نوار غربی ایران را در بر خواهد گرفت، انتظار می رود که کانون تولید گرد و خاک علاوه بر شمال شرق عربستان به تدریج نواحی مرکزی تا شرقی عراق و سپس جنوب استان خوزستان باشد.

وظیفه گفت: با ورود تدریجی جبهه هوای سرد، از بعد از ظهر روز سه شنبه، منطقه شمال غرب تا جنوب غرب کشور با بارندگی همراه خواهد شد که دامنه منطقه بارندگی تا روز چهارشنبه به استانهای مرکزی و دامنه های البرز نیز گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بیشینه بارش، سه شنبه شب تا چهارشنبه در دامنه های زاگرس در استانهای ایلام، شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان و با شدت کمتر در مناطق جنوبی آذربایجان ها، پیش بینی می شود.

با وزش باد شدید، طی دوشنبه و سه شنبه، مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس به ویژه سواحل خوزستان و شمال بوشهر، مواج و طوفانی خواهد بود.