به گزارش پارس به نقل از شبستان، در بخش سوالها و جواب های پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی آمده است، ایشان در پاسخ به سوالی فردی در زمینه شغل کافی نت داری با توجه به اینکه اینترنت کاربردهاى مختلف (اعم از حلال و حرام) دارد، تصریح کردند: اگر بتوانید کنترل کنید که استفاده نامشروع نشود اشکال ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا باز کردن کافی نت شرعاً اشکال دارد نیز معتقد است: مانعى ندارد. ولى به طورى نباشد که وسیله شیوع و انتشار فساد باشد.

شخصی که خود را صاحب کافى نت (خدمات اینترنت) می داند از این مرجع تقلید سوال کرده که آیا درآمد حاصله از این کار از لحاظ شرعى درست است، یا خیر؟ در صورتیکه علیرغم کنترل عده اى سوء استفاده کرده و مخفیانه بر روى برخى سایتهاى غیر مجاز میروند در مورد چت کردن چطور؟ سیستانی در پاسخ به این سوال می آورد: اگر شما دستگاه را براى دیدن سایت هاى غیر مجاز اجاره ندهید اشکالى بر شما نیست ولى سعى کنید تا جایى که مقدور است کنترل نمایید و همچنین در مورد چت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چت کردن با زنان غیر مسلمان و انجام صحبت هاى تحریک آمیز با ایشان چه حکمى دارد، آیا مى شود از طریق اینترنت ایشان را به صرف اینکه غیر مسلمان هستند مورد سوء استفاده قرار داد، این امر را حرام اعلام کردند.

آیت الله سیستانی دوستی پسر با دختری از طریق چت کردن (گفتگوی اینترنتی) و با لحاظ این مطلب که هیچگونه صحبت زشت و زننده ای در آن مطرح نشود را به دلیل اینکه خوف وقوع در حرام هست، جایز ندانستند.

این مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوال" حکم مکالمات اینترنتى و مکاتبه اینترنتى چیست؟ و آیا مى توان درس هاى حوزوى را از طریق اینترنت فرا گرفت؟ " گفته اند: فى نفسه مانعى ندارد و اگر از حوزه باشد مانعى ندارد.