به گزارش پارس ، دکتر سیدرضا خوشزاد در گفت وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه در حال حاضر در پایتخت ۱۰۰ ایستگاه آتش نشانی وجود دارد، از ساخت هشت ایستگاه جدید در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال ۹۲ رسما هشت ایستگاهی که در حال حاضر در حال ساخت هستند، افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بافت جمعیت و گستردگی تهران، تعیین شده است که تا پایان سال ۹۲ تعداد ایستگاه ها به ۱۲۰ توسعه یابد، گفت: در شش ماهه امسال تعداد ایستگاه ها به ۱۱۸ ایستگاه خواهد رسید.

خوشزاد با بیان اینکه جانمایی ۱۲ ایستگاه آتش نشانی انجام شده است، گفت: زمین برخی ایستگاه ها به پیمانکار تحویل داده شده و تا پایان سال ۹۲ این مهم اجرایی می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پایتخت با بیان اینکه ساخت ایستگاه های آتش نشانی بر اساس شرایط جمعیتی، ترافیکی، گستره جمعیت، حاشیه نشینی و ایجاد شهرک های جدید در نظر گرفته می شود، در مورد تجهیز این ایستگاه ها به پیشرفته ترین دستگاه ها، گفت: تمام تجهیزات این ایستگاه ها جدید و به روز است و این وسایل بر اساس مطالعه علمی به ایستگاه ها تحویل داده می شود.

وی از ورود ۱۲۰ خودروی جدید تک کابین و دوکابین به ناوگان تجهیزاتی آتش نشانی خبر داد و گفت: ۹۰ دستگاه دیگر از این خودروهای آتش نشانی نیز در حال آماده سازی است که به نظر می رسد در سه ماهه اول سال ۹۲ به سازمان آتش نشانی تحویل شود.