به گزارش پارس به نقل از استانداری تهران،علی‌اصغر ناصربخت با اشاره به این‌که دو هزار و 442 نفر در روز ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کردند، گفت:‌ از این تعداد 75 نفر انصراف دادند و یک هزار 214 نفر از سوی شورای نگهبان رد شدند.

وی با اشاره به تأیید صلاحیت یک‌هزار و 158 نفر در مجلس شورای اسلامی در استان تهران افزود: از میان رد شدگان 26 نفر درخواست تجدید نظر به شورای نگهبان داده‌اند.

معاون سیاسی ــ انتظامی فرماندار تهران به انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و افزود: 170 داوطلب مجلس خبرگان رهبری در حوزه تهران ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 39 نفر انصراف دادند،یک نفر فوت شده،‌‌ 97 نفر رد شدند و با تغییر حوزه انتخابیه 3 نفر و انصراف یک نفر 29 نفر تأیید صلاحیت شدند.

ناصربخت ادامه داد: این آمار مربوط به حوزه انتخابیه تهران بوده و حوزه‌های ری ،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را شامل نمی شود.

وی تصریح کرد: سه هزار و 528 شعبه اخذ رای برای تهران در نظر گرفته شده است که از این تعداد سه هزار و 245 صندوق ثابت و 283 صندوق سیار در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی ــ انتظامی فرماندار تهران اظهار داشت:با توجه به سنگین بودن حجم انتخابات در حوزه تهران برای هر صندوق در شعب 7 عامل اجرایی  وجود دارد و در هر شعبه  دو نماینده فرماندار مستقر هستند.

ناصربخت با بیان اینکه 10 نفر مدرس آموزش دیده، کار آموزش عوامل اجرایی پای صندوق‌های رای را به عهده دارند گفت:برای برخورد با تخلفات احتمالی ستاد امحا شکل گرفته و کار جلب همکاری نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان انجام شده است.

وی با اعلام اینکه برای تسهیل همکاری با احزاب و جریانات مختلف برای ایجاد مشارکت حداکثری در انتخابات 7 اسفندماه تمهیداتی اندیشیده شده است، افزود: تا امروز حدود‌ 50 مجوز برای احزاب و گروه‌های سیاسی مخصوص موضوع انتخابات و ایجاد مقدماتی که منتهی به انتخابات است از سوی فرمانداری تهران صادر شده است.

معاون سیاسی ــ انتظامی فرماندار تهران تأکید کرد: همه شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور با تکیه بر قانون‌مداری برای ایجاد زمینه مشارکت حداکثری  فراهم شده است.