به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار بهمن امیری مقدم در تشریح عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این استان که منجر به رهایی نوزاد ربوده شده از چنگ آدم ربایان و دستگیری دو متهم این پرونده شد، گفت: بعد از ظهر روز دوشنبه (۱۹ بهمن ماه) گزارش ربایش نوزاد دختر از یکی از بیمارستان های مشهد به فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد.

وی افزود: با توجه به اضطراب و دلهره شدید خانواده نوزاد و همچنین حساسیت های موضوع که احتمال می رفت، افرادی در امر خرید و فروش و قاچاق نوزاد فعالیت داشته باشند؛ دستورات اکید برای پیگیری پرونده به کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی صادر و تمامی تیم ها با توان و استعداد پلیس عملیات خود برای یافتن اثری از نوزاد ربوده شده، آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند و تحقیقات اولیه آنها نشان می داد نوزاد متعلق به خانم جوانی بوده که ساعت ۱۴:۳۰ روز دوشنبه با انجام عمل سزارین به دنیا آمده و ساعت ۱۵:۳۰ توسط خانمی جوان، همزمان با زمان ملاقات عمومی همراهان بیماران، از بخش اتاق نگهداری نوزادان ربوده شده است.

سردار بهمن امیری مقدم گفت: با بررسی های علمی پلیس و بهره گیری از تصاویر ضبط شده دوربین های کنترلی عامل ربایش نوزاد، چهره زنی شد و تحت تعقیب قرار گرفت.

وی تاکید کرد: کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تحقیقات خود را از کارکنان و مسئولان بیمارستان آغاز و به طور همزمان تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر مشهد نیز با کنترل و مراقبت های دقیق تحت نظر پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پرستاران این مرکز درمانی در تحقیقات پلیس اظهار داشتند، خانمی جوان چندی قبل به آنها مراجعه و ادعا کرد برای زن برادرش که بچه دار نمی شود یک نوزاد می خواهد و اگر فردی مایل به تحویل فرزندش باشد حاضر هستند در شرایطی که به توافق برسند نوزاد را تحویل بگیرند.

سردار امیری مقدم گفت: متاسفانه کارکنان بیمارستان اظهارات این زن را با توجه به اینکه احتمال هرگونه اقدامی از سوی این فرد متصور بوده جدی نگرفته و شماره تلفن او را نزد خود نگهداری نکرده اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با به دست آمدن این سرنخ، کارآگاهان به بیمارستان های دیگر مراجعه و خوشبختانه با همکاری رئیس یکی از بیمارستان های مشهد مشخص شد زن مدکور به مطب یکی از کارشناسان مامایی این مرکز درمانی مراجعه و اظهارات مشابهی مبنی بر اعلام آمادگی برای خرید نوزاد را داشته است.

شناسایی و دستگیری عاملان ربودن نوزاد

وی افزود: ۳۰ ساعت تلاش بی وقفه کارآگاهان اطلاعات جنایی و مسئولان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی بدون لحظه ای تعلل ادامه یافت، با توجه به اینکه موضوع ربایش نوزاد از مادرش مخفی نگهداشته شده بود و احتمال می رفت در صورت پیدا نشدن نوزاد خطرهای جبران ناپذیری به این مادر جوان وارد شود کارآگاهان خود را مصمم می دانستند موضوع را پیگیری کنند.

سردار امیری مقدم گفت: تمام شواهد و ادله ای که به دست آمده بود بسیار دقیق کنار هم چیده شد و کارآگاهان توانستند با ردزنی های گسترده و تحقیقات میدانی وسیع و همچنین همکاری مسئولان دو تا از بیمارستان های مشهد، عامل ربایش را شناسایی و تحت تعقیب قرار دهند.

وی ادامه داد: ردزنی های گسترده پلیس تا پاسی از شب بیست و یکم بهمن ماه ادامه یافت و کارآگاهان منزل متهم مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی این زن جوان را در حالیکه همسرش از موضوع آدم ربایی خبر نداشت و با دیدن ماموران انتظامی شوکه شده بود، دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: نوزاد دختر ربوده شده که در منزل برادر این زن نگهداری می شد سالم و صحیح از چنگ این افراد رها و به آغوش خانواده اش بازگشت.

سردار امیری مقدم  خاطرنشان کرد: پلیس زن ۳۴ ساله و برادرش را دستگیر و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

وی گفت: به نظر می رسد آموزش های ایمنی و مراقبتی به کارکنان مراکز درمانی نیز در قالب بسته های امنیتی و حفاظتی باید با جدیت و توجه بیشتری مدنظر قرار گیرد چرا که اگر پرستاران بخش نوزادان بیمارستان مذکور در مواجهه با فردی که تقاضای خرید نوزاد دارد توجه بیشری نشان می دادند از وقوع چنین واقعه ای پیشگیری می شد و امیدواریم در این زمینه نیز شاهد گام های موثر و همکاری های پیشگیرانه باشیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: متهم اصلی پرونده نیز در اعترافات خود بیان داشت در صدد بوده مشکل زندگی برادرش را حل کند و فکر آخر و عاقبت این کار اشتباه را نمی کرده است.