به گزارش پارس به نقل از رویداد، در طول تاریخ به منظور ایجاد انحراف در مسیر جاری جوامع و تغییرات زیربنایی و انقلاب های نرم هیچ ابزاری مناسب تر از محصولات فرهنگی، هنری و ادبی نبوده است. چنانکه در روند شکل گیری رنسانس در اروپا ابزار پیشگام برای این تحول عظیم تاریخی، فرهنگ و هنر بود. در ابتدا داستان ها، نمایش ها، موسیقی های اعتراضی و نقاشی ها و مجسمه های عریان و ساختارشکن و انتقادی بودند که اولین رعد تحول برانگیز را در بستر اجتماع اروپا به صدا درآوردند.

دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم با بهره جستن از این تجربه تاریخی خود، همواره متمرکز بر حوزه های مهم فرهنگ و ادب بوده اند و جریان های براندازی نرم را از این مجرا طراحی، ساماندهی و هدایت می کرده اند.

یکی از مداخل زیر مجموعه این حوزه ها که بیش از سایر فضاها مورد توجه معاندین برانداز بوده، بی شک جریان ادبی- موسیقایی داخل و خارج از کشور می باشد. آخرین عملیات رسانه ای دشمن که توسط شبکه" من و تو" طراحی و اجرا شد، پروژه عادی سازی فحشا در میان قشر محجبه و نیز ایجاد توهم تمایل ضد ارزشی در میان این قشر مذهبی بود. " ارمیا" در این عملیات، نام برنده محجبه آکادمی گوگوش در هفته های اخیر بود. اما همین عملیات دارای عقبه دیگری نیز هست.

یغما گلرویی و شاهین نجفی گلایل و کاکتوس ضد انقلاب:

سال قبل در برنامه آکادمی گوگوش تمامی شرکت کنندگان باید برای پیشروی در مسابقه و قرار گرفتن در کورس رقابت، ترانه های از پیش تعیین شده ای را می خواندند. ترانه ای که متن آن معرفی و مدیحه سرایی برای یک خواننده هتاک و معاند در بدنه اپوزوسیون علیه اسلام و جمهوری اسلامی به نام شاهین نجفی بود.

شاهین نجفی و یغما گلرویی در آلمان

شاهین نجفی خواننده ای که مدتی پیش به علت هتاکی های صریح و واضح به ساحت ائمه اطهار مرتد دانسته شد و البته پیش و پس از آن نیز با سماجت بر موضع عداوت خویش با ارزش های ملی ایستاد، متن ترانه های خاص خود را از یک ترانه سرای نسبتا شناخته شده به نام یغما گلرویی وام می گیرد.

گلرویی ترانه سرایی است که تا کنون اشعار زیادی از وی توسط افرادی چون سیاوش قمیشی، حسن شماعی زاده، معین، امید، شاهین نجفی، فرهاد جواهر کلام، شادمهر عقیلی، سعید شهروز و چند خواننده لس آنجلسی دیگر اجرا شده است و ظاهرا بقدری پشت گرم است که تصاویر شرب خمر خود را با خوانند مرتد که همان شاهین نجفی است در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر میکند.

شاهین نجفی و گلرویی در حال شرب خمر در آلمان

گلرویی در دی ماه سال قبل، پس از دستگیری تعدادی از عناصر مرتبط با شبکه ضد امنیت فرهنگی کشور با نام هایی همچون" ا م" ، " ر ی" و" ع ی" در حالی که به ظاهر از وضعیت هنری و ادبی در ایران ناراضی بود از قالب فعالیت هنر و ادبیات کشور خداحافظی کرد.

همکاری او با شاهین نجفی در آلبوم « هیچ هیچ هیچ» یکی از متفاوت ترین فعالیت های ضد نظام اوست. در این آلبوم شاهین نجفی آهنگ « رانندگی در مستی» که نام کتابی از گلرویی نیز هست، مورد توجه بسیار قرار گرفت [۱] . شاهین نجفی که خود را دشمن قسم خورده تشیع و دین ورزی می داند، در سفری که گلرویی به خارج کشور داشت از او به عنوان گلایل یاد کرد و گلرویی نیز او را کاکتوس هنر و ادب نامید.

تلاش بسیار نجفی برای پایبند ساختن گلرویی در خارج کشور ثمری نداشت [۲] چرا که وی با تأسیس یک کارگاه هنری در شهر تهران مامور جذب نیرو و تربیت عناصر فرهنگی و هنری برای ضد انقلاب شده بود.

هم اکنون نیز این چهره سرشناس اپوزیسیون و تغذیه کننده محتوای بسیاری از فعالان هنری ضد امنیت فرهنگی کشور آزادانه در حیات خلوت های تهران مشغول فعالیت و پرسه زدن می باشد و در صدد یافتن فرصتی برای وارد ساختن ضربات دیگری به تمامیت و امنیت فرهنگی نظام اسلامی است.

جای تاسف دارد که در انجمن ترانه ایران نیز افراد زیادی با این جریان برانداز فرهنگی همسو هستند و به شدت در خدمت اپوزیسیون قرار گرفته اند ولی هیچ گونه واکنش کنترلی و بازدارنده ای از سوی نهاد های مربوطه برای دفاع در برابر این خرابکاران امنیت و منافع ملی فرهنگی صورت نمی گیرد.

آخرین شعر آفریننده اثار افرادی چون شاهین نجفی برای نوروز را به مسئولین ذی ربط تقدیم میکنیم و منتظر هستیم تا از یکی از تریبون های ضد نظام آن را بشنویم! ! !

[۱] هی مست می کنی مثِ یه بطری شراب،
که وقتی پاش بیفته یه کوکتل مولوتوفه!
یه مجرمه فراری شدی که تو زندگیش،
درگیر یه گریزه بدونِ توقفه!

[۲] نجفی پس از بازگشت گلرویی به کشور در مدح او ترانه ای خواند که با نام نگفتمت معروف است:

نگفتمت نرو گلایل این زمین به قدر یک کفن کفاف ریشه نمی دهد
نگفتمت که جز بوی چرک چاک سینه های خالی از قلب در فضا نمیدمد
نگفتمت که این جماعت جریده با خط و رد وحشی نگاهت غریبه اند
نگفتمت که جای بوسه… کریه بر دهان سرخ آتشت می نهند