به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف در این دیدار با تاکید بر رفع مشکل جانبازان و معلولان عزیزی که حتی در محل سکونت خود نیز به آسانی امکان جابه جایی ندارند، گفت: برطرف کردن مشکلات این عزیزان از اولویت ویژه ای برخوردار است.

شهردار تهران با اشاره به این که در قالب طرحی که از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دست اجراست، محل سکونت جانبازان و معلولان به دستگاه های بالابر مجهز می شود تا این عزیزان برای تردد با مشکلات کمتری مواجه باشند، تاکید کرد: برخی اقدامات صرفاً با کلان نگری و مدیریت کلان انجام نمی شود و نیازمند توجه به مسائل جزیی و جزیی نگری است.

قالیباف از جمله این اقدامات را شناسایی جانبازان و معلولانی که به تجهیز واحدهای مسکونی شان به دستگاه های بالابر نیاز دارند و اولویت گذاری این عزیزان بر اساس میزان مشکلی که با آن روبه رو هستند، اعلام کرد و افزود: برخی پروژه ها نیازمند انجام کارهای به اصطلاح مویرگی و ورود به جزییات است و این خدمتی که برای این عزیزان پیش بینی شده نیز از این دست پروژه هاست.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع مدیران حمل و نقل شهری خاطرنشان کرد: به موازات حل و فصل این مشکل اورژانسی جانبازان و معلولان عزیز، اقداماتی از جمله ارتقای کیفیت پیاده راه ها به منظور تردد آنها و از جمله افرادی که از ویلچر استفاده می کنند و نیز بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور امکان استفاده این عزیزان از آن نیز مورد تاکید است.

همچنین در این دیدار جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در ایام نوروز، گفت: موضوع تجهیز منازل جانبازان و معلولان عزیز به دستگاه های بالابر با جدیت در دست انجام است و در سه ماه نخست سال جاری تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی متعلق به این عزیزان به این امکان مجهز می شود.

معاون شهردار تهران با بیان این که معلولان نیز جزو شهروندان همین شهر محسوب می شوند، تصریح کرد: مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک خود را موظف می داند هم امکان تردد این عزیزان در داخل منزل و نیز خروج آن ها از خانه را فراهم آورد و هم امکان آمد و شد این گروه از شهروندان در سطح شهر را فراهم نماید.

تشکری هاشمی بهره برداری از پایانه ویژه جانبازان و معلولان با اختصاص ۱۰۰ دستگاه وسیله نقلیه عمومی ویژه را از جمله این اقدامات بر شمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم سایر دستگاه های دست اندرکار که به صورت مستقیم در قبال این عزیزان مسئولیت دارند نیز به وظایف خود عمل کنند.

گفتنی است در قالب پروژه مناسب سازی منازل جانبازان و معلولان، نسبت به رفع مشکلات افراد دارای معلولیت جسمی - حرکتی که در طبقات فوقانی محل سکونت خود زندگی کرده و امکان نصب بالابر در واحد مسکونی آن ها وجود دارد، از طریق تجهیز منازل ایشان به بالابر از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به صورت رایگان اقدام می شود.