به گزارش پارس به نقل از مهر، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که با نفوذ سامانه بارشی به سمت نوار غربی کشور و همراه شدن با جریانات سرد شمالی به تدریج طی امروز و فردا بارش باران و برف و کاهش دما در نیمه غربی کشور ادامه خواهد داشت و اواخر وقت امروز بارش های پراکنده باران در شمال شرق کشور نیز رخ خواهد داد.

وی با اعلام این که فردا دوشنبه در شمال شرق بر دامنه منطقه باش افزوده‌ می‌شود گفت: دمای هوا در نیمه شمالی کشور از جمله استان تهران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به طور قابل ملاحظه کاهش خواهد یافت. در ضمن ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا آخر هفته جاری ادامه می‌یابد.

به گفته وظیفه، از اواخر وقت روز دوشنبه از مقدار بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود و با حرکت این سامانه به سمت شرق در روز سه‌شنبه بارش برف و باران برای سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خلیج فارس روز سه‌شنبه مواج و طوفانی خواهد بود و دریای خزر نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه گفت: هوای تهران امروز نیمه ابری در اواخر وقت بارش باران و در ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۱ و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.