به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، سردار احمدرضا رادان ضمن تشریح اقدامات این نیرو در طرح نوروزی، با بیان اینکه محور اول پلیس در این ایام، تشدید اقدامات در مرزهای کشور به خصوص مرزهای شمال غرب و جنوب شرق بود، افزود: تا به امروز حتی یک مورد ناامنی در مرزها گزارش نشده است.

وی در تشریح اقدامات پلیس در فاز دوم، با بیان اینکه به منظور تامین امنیت مردم در تفرجگاه ها و مکان های سیاحتی و زیارتی، نیروهای پلیس مستقر شدند و توانستند در کنار سایر دستگاه های خدماتی در کنار مردم، امنیت لازم را نیز برقرار کنند، گفت: در این خصوص نیز تا کنون هیچ ناامنی گزارش نشده است.

رادان بیشترین تلاش و کار ویژه نیروی انتظامی را در ایام نورز در بحث راهنمایی و رانندگی اعلام کرد و گفت: روز گذشته به دلیل وقوع تصادفات و افزایش کشته های ناشی از آن، روز خوبی برای ما نبود اما در مجموع با توجه به افزایش حجم سفر در نوروز ۹۲ شاهد کاهش ۷ درصدی تصادفات در جاده بودیم، با این حال در سال جدید باید سعی کنیم تا رفتار ترافیکی بهتری را از خود نشان دهیم.

وقوع ۵۳۷ فقره تصادفات منجر به فوت از ۲۴ اسفند ماه تا به امروز

وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه تا امروز نزدیک به ۵۳۷ فقره تصادفات منجر به فوت به وقوع پیوسته که علت آن تخطی از سرعت مطمئنه بوده است، گفت: این تصادفات منجر شد تا ۷۰ نفر از مسافران جان خود را از دست بدهند.

رادان با اشاره به اینکه انحراف به چپ، علت ۵/۱۷ درصد از تصادفات در این مدت بود، افزود: بیش از ۴۶۰ فقره تصادف به دلیل انحراف به چپ به وقوع پیوست که بیش از ۱۳۰ کشته به همراه داشت.

وی همچنین با بیان اینکه ۳۸ درصد تصادفات براثر واژگونی به وقوع پیوست که ۱۵۰ کشته در پی داشت، گفت: بیش از ۷۵ درصد از تصادفات منجر به فوت ناشی از انحراف و تجاوز به چپ، تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی ناشی از خواب آلودگی بود.

رانندگان با حوصله رانندگی کنند

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، بیشترین تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۸ به وقوع پیوسته که در این ساعت رانندگان نیاز به استراحت بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه استراحت کافی، عدم شتاب و حوصله بیشتر منجر به کاهش ۷۵ درصد از تصادفات می شود، از رانندگان خواست تا در ایام سفر باقی مانده با حوصله بیشتر و استراحت کافی رانندگی کنند تا سفر خوشی داشته باشند.

استقرار نیروهای پلیس در تفرجگاه ها در روز طبیعت

رادان همچنین از استقرار نیروهای کافی در تفرجگاه ها به منظور حفظ امنیت در روز طبیعت خبر داد و افزود: مطمئن هستیم که مردم با رعایت قانون، مانند سال گذشته روز خوشی را به یادگار خواهند گذاشت.

مردم به عملکرد پلیس در ایام نوروز نمره بدهند

وی با بیان اینکه فرم های نظرسنجی عملکرد پلیس در روز ۱۳ فروردین بین مردم توزیع می شود، به پلیس، گفت: مردم نظرات خود را از عمکرد نیروی انتظامی در ایام نوروز درمورد رفتار، گفتار و سرعت در انجام ماموریت ها اعلام کنند تا ما بر اساس نمره ای که مردم به ما می دهند برنامه ریزی لازم را در سال ۹۲ و سال های آتی داشته باشیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از مسافران خواست تا بازگشت خود را موکول به یک روز نکنند، افزود: با توجه به اینکه جاده ها از حجم لازم برخوردار نیستند، بازگشت مسافران در روز ۱۳ فروردین منجر به افزایش ترافیک و درنتیجه خستگی رانندگان می شود، بنابراین مردم با برنامه ریزی سعی کنند تا یک روز قبل و یا بعد از از این روز سفر کنند.

برخورد با قاچاقچیان و محتکران و کنترل بیشتر مرز در سال ۹۲

رادان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از الویت های نیروی انتظامی در سال ۹۲ را تامین امنیت انتخابات دانست و افزود: قول می دهیم انتخاباتی امن و توام با آرامش را برگزار کنیم.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان" حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نیروی انتظامی موضوع امنیت اجتماعی و اخلاقی و برخورد با قاچاقچیان و محتکران و همچنین کنترل بیشتر مرزهای کشور را از الویت های دیگر خود قرار خواهد داد.