به  گزارش پارس مهندس عبدالرضا امیدوار شهری در گفت وگو با خبرنگار « محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با بیان اینکه دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل دریای خزر طی روزهای یکشنبه تا پنجشنبه به تدریج افزایش می یابد، گفت: در روزهای دوشنبه و سه شنبه بارش باران گاهی با وزش باد در استان های کرمان، سیستان و بلچوستان، شمال فارس و شمال هرمزگان پیش بینی می شود.

وی افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی طی این مدت در استان کرمان بارش باران گاهی با رعد و برق از شدت بیشتری برخوردار است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه یک سامانه بارشی فعال از روز پنجشنبه از غرب وارد کشور می شود، گفت: ابتدا این سامانه در استان های واقع در نوار غربی و طی روز جمعه در استان های واقع در نیمه غربی و در روز شنبه در استان های واقع در نیمه شرقی سبب بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و سپس کاهش دما می رود.

امیدوار شهری افزود: پیش بینی می شود که باراش در روز جمعه در استان های واقع در غرب کشور از شدت بیشتری برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه بررسی نقشه ها و همچنین تحلیل آخرین داده های هواشناسی نشان می دهد که دمای هوا در بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل دریای خزر به تدریج افزایش می یابد، گفت: از اواسط روز یکشنبه، افزایش ابر و در بعد از ظهر بارش های پراکنده در ارتفاعات البرز، دامنه های جنوب زاگرس، استان کرمان و سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت در مناطق فوق به جز ارتفاعات البرز در روزهای دوشنبه و سه شنبه تکرار می شود، گفت: در استان کرمان طی این دو روز بارش از میزان بیشتری برخوردار خواهد بود و گاهی همراه با رعد و برق می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در بعداز ظهر سه شنبه بارش های پراکنده و خفیف در شمال غرب کشور انتظار می رود، گفت: نیمه شرقی خلیج فارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج است.