به گزارش پارس به نقل از ایسنا مرتضی رییسی در مورد مهم ترین اقدامات معاونت عمرانی در سال ۹۱ با بیان اینکه علی رغم تمامی مشکلات دشمنان که موجب ایجاد و بروز موانعی شد، با کمک و همت مردم و خیرین نیکوکار توانستیم دو کار عظیم در حوزه عمرانی این وزارتخانه در سال گذشته انجام دهیم، گفت: تحویل پروژه های جدید در حوزه مقاوم سازی و جایگزینی یکی از اقدامات مهم در سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳۰۰ پروژه آموزش، پرورش و ورزشی جدید و مقاوم سازی شده است، گفت: همچنین ۱۸ هزار کلاس درس با زیربنای ۲/۲ میلیون متر مربع و تحویل دانش آموزان داده شد.

رییسی در تشریح عملکرد ساخت و ساز وزارت آموزش و پرورش در حوزه ساخت پروژه های جدید، جایگزین و مقاوم سازی شده گفت: در این میان بحث تجهیز مدارس نیز بسیار حائز اهمیت است که در کنار تامین کلاس های درس مورد نیاز، این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۴۵ هزار کلاس درس مورد نیاز به روش های گوناگون در سال گذشته تامین شده است، به سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: از این پس تعداد کلاس های درس مدارس باید مضربی از ۳ داشته باشد.

معاون عمرانی آموزش و پرورش با بیان اینکه چهار مقطع، سه ساله در سال های آتی خواهیم داشت، گفت: لذا ساخت و ساز جدید مدارس و یا اتمام پروژه های نیمه کاره که در مرحله عملیات اجرایی قرار دارند مطابق با ساختار جدیدی که در سند تحول آموزش دیده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است ساخته و تکمیل می شود.

وی همچنین در مورد روند هوشمندسازی مدارس و یا استفاده از فناوری های جدید در مدارس با بیان اینکه این طرح طی یکی دو سال اخیر مطرح شده است، گفت: تمام تلاش مسوولان امر این است که از این پس هر مدرسه ای که ساخته می شود بخشی از تجهیزات و فناوری در آن تعریف شده باشد و قطعا استفاده از تجهیزات اختصاص به شهرهای خاص و مرکزی ندارد.