به گزارش پارس به نقل از  مهر، ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور در حالی روز جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۵۵ شهر کشور برگزار شد که تا آخرین دقایق شب قبل از برگزاری انتخابات، ابهامات زیادی برای جامعه پزشکی در مسیر برگزاری آن وجود داشت.

این دوره از انتخابات با توجه به رد صلاحیت برخی چهره های سیاسی همچون دکتر سیدشهاب الدین صدر، دکتر مصطفی معین، دکتر محمدرضا ظفرقندی و تنی چند از کاندیداهای دیگر که چهره سیاسی بودند، با حاشیه های زیادی همراه بود به طوریکه پای رئیس جمهور نیز به این انتخابات باز شد.

با ورود رئیس جمهور به ماجرای رد صلاحیت برخی از کاندیداهای هیئت مدیره نظام پزشکی، شاهد اعلام مواضع انتقادی نسبت به موضع گیری رئیس جمهور در خصوص اظهارات رئیس جمهور بودیم. به طوریکه دکتر مراد هاشم زهی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، اولین کسی بود که از نامه رئیس جمهور انتقاد کرد و خواستار تمکین همه منتقدان و معترضان از قانون شد. در همین حال، جامعه پزشکی کشور که به دلیل بی اعتمادی به سازمان صنفی خود، چندان دلگرمی برای حضور در پای صندوقهای رای نداشت، بر این احساس بود که در دوره ششم نیز وضعیت به همین گونه خواهد بود. از این رو، به وضعیت موجود اعتراض داشت.

از سوی دیگر، طیف هایی از جامعه پزشکی که چهره های سیاسی آنها به مراتب شناخته شده تر بود، سعی بر این داشتند که بازار این دوره از انتخابات را به نوعی داغ تر از دوره های گذشته کنند. از همین رو، با موضع گیری تند خود از عملکرد سازمان نظام پزشکی، سعی بر این داشتند که جامعه پزشکی را برای حضور در پای صندوقهای رای دلگرم کنند.

در این بین، حذف چهره های شناخته شده در این دوره از انتخابات نظام پزشکی، تا حدود زیادی معادلات از قبل پیش بینی شده را بر هم زد و باعث شد تا برگزاری این دوره از انتخابات نظام پزشکی به شکل دیگری تحت الشعاع جریانات سیاسی و صنفی قرار بگیرد. چهره هایی همچون شهاب الدین صدر رئیس فعلی سازمان نظام پزشکی و نایب رئیس مجلس هشتم، که انتظار می رفت تایید صلاحیت شده و دوباره بر مسند ریاست این سازمان تکیه بزند. اما رد صلاحیت او و همچنین چهره هایی از طیف اصلاح طلبان مثل مصطفی معین و محمدرضا ظفرقندی، تمامی معادلات را بر هم ریخت تا اینکه چهره های جوانتر و جدیدتری وارد عرصه انتخابات نظام پزشکی شوند.

در هر حال این دوره از انتخابات با تمام حواشی که به همراه داشت، روز جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۵۵ شهر کشور از جمله تهران برگزار شد و در پایان چهره های جدیدی همچون علیرضا زالی، احمد شجاعی، علی اصغر پیوندی و… از جمله کسانی بودند که به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور، توانستند وارد سازمان نظام پزشکی شوند.

حال باید دید که بعد از تعیین رئیس جدید سازمان نظام پزشکی کشور که می بایست توسطپ شورای عالی نظام پزشکی معرفی شود، حکم رئیس جدید به امضای رئیس جمهور می رسد یا اینکه به گفته دکتر علی رضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اگر چنین نشد منتظر رئیس جمهور بعدی می مانیم.