به گزارش پارس ؛ بهرام عظیمی کارگردان فیلم انیمیشن « تهران ۱۵۰۰» که در قسمت هایی از این انیمیشن به سعدی افشار پیشکسوت سیاه بازی به عنوان یکی از سمبل های هنر ایرانی اشاره کرده است ضمن ابراز خرسندی از تولید این فیلم به فارس گفت: من به سیاه بازی خیلی علاقه دارم و مخصوصا آقای سعدی افشار که از کودکی همیشه مطرح ترین چهره سیاه بازی بوده است.

وی افزود: وقتی مشغول نوشتن فیلمنامه « تهران ۱۵۰۰» بودیم، مهران مدیری که داستان این فیلم حوالی زندگی او می چرخد را به عنوان شخصیتی قرار دادیم که در دهه شصت سیاه بازی کار کرده است و در قسمتی از انیمیشن « تهران ۱۵۰۰» به سعدی افشار به عنوان استاد مهران مدیری اشاره می شود.

عظیمی ادامه داد: کاری که از دستم ساخته بود را به این جهت که نام سعدی افشار را بیشتر به گوش مردم برسانم انجام دادم.

این کارگردان سینما ضمن اعلام آمادگی برای دیدار با سعدی افشار گفت: امیدوارم بچه های سینما و تئاتر دور هم جمع شوند و با هم به عیادت سعدی افشار برویم. و البته در این عیادت هر کمکی هم از دستمان بر بیایدانجام خواهیم داد.

وی افزود: من می توانم با چند نفر از دوستانم به دیدار سعدی افشار بروم اما دوست دارم این موضوع با شکوه و در شان سعدی افشار اتفاق بیافتد و تمامی کسانی که به ایشان ارادت دارند به دیدارش بروند که قطعا به لحاظ روحی هم برای ایشان خوب است.