به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سرهنگ حسن مؤمنی در بازدید از مرزهای خراسان جنوبی، گفت: با تلاش ماموران مرزبانی کشور، کشفیات مواد مخدر در سال گذشته، ۳۷ برابر افزایش داشته است.

معاون معاهدات مرزی و امور بین الملل مرزبانی ناجا علت افزایش کشفیات را گسترش اقدامات عملیاتی دانست که بر همین اساس، کشفیات مواد مخدر بیش از ۱۰۰ تن و کشفیات مواد سوختی بیش از ۹۰ درصد بوده است.

مومنی حجم بالای اقدامات عملیاتی مرزبانی را عامل اصلی این کشفیات دانست و عنوان کرد: این در حالی است که در عقبه ی مرز بدلیل کنترل مطلوب نوار مرزی، شاهد کاهش کشفیات در سال ۹۱ بودیم.

وی در خصوص دیپلماسی های مرزی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در سراسر کشور بیش از ۱۵۰ مورد ملاقات مرزی درجه ی یک و بیش از ۸۰۰ مورد ملاقات مرزی درجه ی دو، و در سطح عالی فرماندهی مرزبانی بیش از ۱۵ مورد نشست ها و اجلاس هایی را با کشورهای همسایه داشتیم که تمامی آنها در راستای استیفای حقوق دولت و اتباع مرزنشین صورت گرفته است.

معاون معاهدات مرزی و امور بین الملل مرزبانی ناجا ضمن مطلوب ارزیابی کردن امنیت مرزهای کشور و خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مرزبانی ناجا شاهد هیچگونه مشکلی در مرزهای کشور نبوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در بحث مسافرین نوروزی، تدبیر مرزبانی بر این بوده که امسال تا آنجایی که ممکن است امکانات مناطق مرزی، جهت گردشگران نوروزی فراهم شود؛ چرا که نقطه صفر مرز نیز جذابیت های خودش را دارد.

شایان ذکر است که در این بازدید (مرزهای خراسان جنوبی) ، از سربازانی که در برجک ها و پاسگاه ها در ایام نوروز مشغول انجام وظیفه بودند، تقدیر شد.