به گزارش پارس بهرام عظیمی کارگردان و نویسنده « تهران ۱۵۰۰» در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم فروش ۶۰۰ میلیونی فعلی فیلم را اتفاق خوبی برای صنعت انیمیشن در ایران دانست.

به گفته عظیمی فروش بالای فیلم تا این مرحله طبق پیش بینی های عوامل سازنده فیلم بوده است و تیم تهیه و تولید کار امیدوارند روند فروش فیلم متوقف نشود و ادامه پیدا کند.

« تهران ۱۵۰۰» با هزینه ای بالای ۲ میلیارد تومان ساخته شده است و برای برگشت هزینه های اولیه اش هم همچنان نیاز به فروش بیشتری دارد، با این وجود عظیمی معتقد است اگر فروش فیلم با همین نسبت ادامه پیدا کند « تهران ۱۵۰۰» در اکران موفق بوده است و حتماً حداقل به هزینه های تولیدش دست پیدا خواهد کرد.

اتفاقی که به تعبیر عظیمی خیلی از ارگان های دولتی و تهیه: کننده های خصوصی را به سمت تولید انیمیشن در این سطح می کشاند و ممکن است مسیر حرفه ای انیمیشن سازی را در ایران متحول کند.

ساخت « تهران ۱۵۰۰» ۴ سال به طول انجامیده است و به بیان عظیمی این زمان نهایتاً در بهترین شرایط به ۲ سال کاهش پیدا خواهد کرد. مدت زمانی که برای یک فیلم سینمایی ایرانی مدت زمانی طولانی است.

به همین ترتیب فروش خوب « تهران ۱۵۰۰» و استقبال مراکز تولید فیلم از ساخت انیمیشن های ایرانی به اعتقاد عظیمی ممکن است آفتی هم داشته باشد: " کار انیمیشن سازی کار طولانی و مداومی است و روی آوردن سرمایه برای ساخت انیمیشن فقط به شرطی اتفاق خوبی برای سینمای ایران به بار خواهد آورد که این سرمایه در اختیار گروه های انیمیشن ساز کاربلدی قرار گیرد که بتوانند کار را با کیفیت قابل قبولی به انتهای تولیدش برسانند. در غیر این صورت علاوه بر اینکه سرمایه به هدر خواهد رفت، اعتماد به ساخت انیمیشن در کشور هم دستخوش تغییر می شود و جوّی که با فروش خوب « تهران ۱۵۰۰» به وجود آمده است به زودی از بین می رود" .

تیم های انیمیشن ساز کاربلدی که بنا به اظهار عظیمی در کل کشور بیشتر از سه یا چهار تیم نیستند.

عظیمی در گفت وگوهای قبلی اش گفته بود که اگر « تهران ۱۵۰۰» فروش خوبی داشته باشد، روند ساخت انیمیشن بعدی همین تیم آغاز خواهد شد و با برگشت سرمایه، این تیم می توانند کار جدیدی آغاز کنند. کاری که به بیان عظیمی فیلم نامه اش در مرحله نگارش است و آنها با توجه به جوّ خوبی که فروش بالای « تهران ۱۵۰۰» به وجود آورده است منتظر یک تهیه کننده هستند تا وارد مراحل تولید شوند.

خالق « سیا ساکتی» و « داوود خطر» عنوانی است که در تیزر تبلیغاتی « تهران ۱۵۰۰» برای بینندگان تلویزیونی کار تداعی سازی را به عهده دارد. فروش خوب این روزهای « تهران ۱۵۰۰» احتمالاً عنوان بعدی عظیمی در تبلیغات فیلم بعدی اش را « خالق تهران ۱۵۰۰» خواهد ساخت.