به گزارش پارس حجت الاسلام مهدی عربپور در گفتگو با مهر اظهارداشت: سنتهای نوروز در راستای افزایش تعاملات اجتماعی و کمک به محرومان و فقرا ارزشمند است اما در سال جاری ایام فاطمیه نیز در ایام نوروز قرار گرفته است و باید حریم ارزشهای اسلامی و اعتقاداتمان را درکنار ایام نوروز حفظ کنیم.

وی ایام فاطمیه را با اهمیت و حضرت فاطمه (س) را الگوی زن ایرانی دانست و گفت: زنان ایران باید مطالعه و بررسی بیشتری را در خصوص سیره زندگی این بانوی بزرگ جهان اسلام انجام دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: به دلیل اهمیت شخصیت این بانوی بزرگ باید نهایت دقت در برگزاری مراسم های نوروزی انجام شود.

وی بیان کرد: رعایت ارزش های اسلامی در کنار سنت های نوروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: برگزاری آئین های نوروز فضایی برای تعاملات اجتماعی ایجاد می کند و این عید به واسطه برخی ارزش ها از قبیل دید و بازدید خانوادگی، کمک به محرومان، صله ارحام و مورد تأیید اسلام واقع شده که لازم است مؤمنان اصول و ارزش های اسلامی را نیز در این ایام رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم به احیای ارزش های اسلامی علاقه مند هستند و چنانچه برنامه های فرهنگی و مراسم مذهبی پرمحتوا باشد مشارکت مردم بیشتر خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز گفت: رعایت ارزش های اسلامی در کنار سنت های نوروز از اهمیت بسیار ویژه برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.