به گزارش پارس محمدرضا غلامی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: کار بشردوستانه و کمک به هم نوع با همکاری سازمان حمل و نقل همگانی شهری نکا در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت های فرهنگی در دستور کار ما و سازمان حمل و نقل همگانی نکا است و یکی از شعارهای ما خدمت به هم نوع است انجام این کار در نهادینه کردن کمک به همنوعان و بیماران نیازمند بسیار موثر است.

غلامی گفت: طرح قلک مهربانی با همکاری رانندگان تاکسی با هدف ترویج فرهنگ نوع دوستی در بین آحاد جامعه و تامین بخشی از هزینه های درمان بیماران خاص در حال انجام است.

مدیرعامل انجمن خیریه و حمایت از بیماران خاص و سرطانی استان مازندران در ادامه افزود: با همکاری و اهتمام سازمان حمل و نقل درون شهری نکا به عنوان اجرای طرح و پایلودی در این شهرستان در مرحله اول بیش از ۳۰۰ قلک در بین رانندگان تاکسی شهرستان توزیع می شود.

غلامی ادامه داد: این قلک ها بر اساس هماهنگی انجام شده با حمل و نقل همگانی نکا در بین رانندگان تاکسی توزیع می شود.

مدیرعامل انجمن بیماری های خاص و سرطانی مازندران با اشاره به اینکه درصد زیادی از مردم از بیماری سرطان آگاهی ندارند، بیان داشت: ۵۰ درصد سرطان ها با تشخیص زودرس قابل درمان است. بسیاری از بیماری ها با مراجعه زودهنگام و با هزینه کم قابل درمان هستند اما بیماران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی و دیر مراجعه کردن هزینه درمان آنها بالا می رود.

غلامی با بیان اینکه گرانی و کمبود دارو از مهم ترین دغدغه های بیماران خاص است، عنوان کرد: اضطراب و نگرانی برای بیماران سم است و در درمان فرد تاخیر می اندازد.