به گزارش پارس به نقل از فارس از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در جمع اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان همدان ضمن تبریک سال جدید اظهار داشت: با تغییرات هر ساله فصول و آمدن بهار باید به نفس و ضمیر خودمان نهیب بزنیم که از کینه و بخل و همه عادات زشت دوری کرده و راهی جدید برای سال نو ترسیم کنیم.

وی در ادامه با تشکر از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی که برای خدمت رسانی به مسافران و میهمانان شهر همدان از تعطیلات و استراحت خود گذشته و خادم مردم هستند، گفت: احترام و تکریم میهمان در دین مبین اسلام تأکید و توصیه شده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: احترام به میهمان موجب زیادی رزق و روزی خواهد شد و اجر و پاداش این کارها نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی یادآور شد: امسال روزهای ابتدایی سال مقارن با شهادت حضرت صدیقه طاهره شده که باید ضمن حفظ و احترام این ایام سعی شود به بهترین وجه ممکن به مسافران و میهمانان با احترام رفتار شده تا با خاطره خوش از دارالمؤمنین به شهر خود بازگردند.

در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گزارشی از روند پذیرش و خدمات رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی که همدان را برای سفر خود انتخاب کردند، ارائه کرد.

علیرضا ایزدی گفت: از ابتدای آغاز به کار دبیرخانه تسهیلات نوروزی در آرمگاه بوعلی سینا دستگاه ها و ادارات مشارکت کننده در طرح نوروزی سال ۹۲ در سطح استان و ۹ شهرستان تابعه با تلاش و وحدت رویه نسبت به خدمات رسانی به گردشگران و مسافران به صورت ۲۴ ساعته مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در همه شهرستان ها با هماهنگی های به عمل آمده، در مبادی ورودی هر شهر توسط جوانان جمعیت هلال احمر نقشه های راهنما، بروشورهای تبلیغاتی اماکن و جاذبه های مختلف به مسافران ارائه می شود و برای اسکان به ستاد اسکان نوروزی و یا ستاد اصلی تسهیلات نوروزی راهنمایی می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان خاطرنشان کرد: در همه شهرستان های تابعه استان ستاد اسکان فرهنگیان پیش بینی شده و در کنار مهمانپذیر، مسافرخانه و هتل و هتل آپارتمان های موجود نسبت به اسکان مسافران خدمات رسانی می کنند.

وی یادآور شد: ستاد اطلاع رسانی و اسکان نوروزی شهر همدان به میزبانی شهرداری در مجتمع فرهنگی عین القضات شهر همدان و ستاد اسکان و پشتیبانی نیز در آموزش و پرورش در دو ناحیه شهر مسئولیت پذیرایی و راهنمایی از مسافران را خواهند داشت.