به گزارش پارس به نقل از زلال نیوز، پرخاشگری کلامی به رفتاری اطلاق می شود که شخص اقدام به ناسزاگویی، توهین، لقب گذاری کنایه ای برای افراد و تهدیدهای نژادی می کند.


طی این پژوهش که از نخستین تحقیقات در نوع خود است، محققان نسبت (۲D: ۴D) را به عنوان معیاری برای در نظر گرفتن میزان قرارگیری جنین در برابر تستوسترون و شاخصی برای پرخاشگری کلامی در نظر گرفتند.


پیش از این، تحقیقی جداگانه با عنوان" The Effect of Prenatal Sex Hormones on the Development of Verbal Aggression" توسط محققان دانشگاه میشیگان و تنسی انجام گرفت که نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که می توان نسبت (۲D: ۴D) را به عنوان مقیاسی در میزان قرارگیری با آندروژن های (تستوسترون نیز نوعی آندروژن است) دوران جنینی در نظر گرفت و علاوه بر این، چندین تحقیق نیز رابطه بین نسبت (۲D: ۴D) و ویژگی های اخلاقی و جسمانی متفاوت را نشان داده است.


پژوهشگران طی این تحقیق جدید، نسبت بلندی انگشت حلقه و سبابه چندین بزرگسال را اندازه گیری کردند، سپس از آنها خواستند تا پرسشنامه های" HEXACO" را در رابطه با بروز رفتارهای پرخاشگرانه خود تکمیل کنند.
" هگزاکو" آزمون شخصیت است که اختصار صداقت، فروتنی، تهییج پذیری، برونگرایی، سازگاری، وظیفه شناسی و گشودگی به تجربه است.


این تیم تحقیقاتی دریافتند مردان و زنانی که نسبت (۲D: ۴D) کوچکتری داشتند، بر اساس جواب پرسشنامه های خودشان، از نظر کلامی پرخاشگرتر بودند.


به گفته دکتر" آلیسون شاو" ، یافته های این پژوهش از نخستین گام هایی برای درک بهتر علل زیست شناختی و روند رفتارهای پرخاشگرانه کلامی است که می تواند راهکارهای پیشگیرانه موثرتری را برای مهار اینگونه رفتارها در اختیار محققان قرار دهد.