به گزارش پارس به نقل از فارس، موسی امیری در بازدید از وضعیت جاده های آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از تجهیزات الکترونیکی که جزو اولویت های کار پلیس است.

وی افزود: نگاه پلیس این است که اگر بتواند از ظرفیت های الکترونیکی به نحو شایسته ای استفاده کند هم به کاهش حضور فیزیکی پلیس کمک شایان توجهی می شود هم زمینه های تغییر رفتار در رانندگان آسان تر فراهم خواهد شد.

*امسال کار وزارت و شهرسازی به دلیل کمبود اعتبارات کند بوده است

وی با بیان اینکه نصب زیرساخت های فیبر نوری هم زمان بر است و هم هزینه بر گفت: امسال کار همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی به دلیل کمبود اعتبارات کند شده است اما تعهداتی که درخصوص ۲ هزار کیلومتر راه های جاده ای به مردم دارند را با جدیت دنبال کرده و تکمیل خواهند کرد.

جانشین پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در هر کجا پلیس اقدام به نصب این دوربین ها کرده است شاهد کاهش تصادفات و تخلفات بوده ایم.

*مسئولان بابت کم کاری در جاده های خرمشهر پاسخگو باشند

وی با تاسف از وضعیت جاده ای خرمشهر اظهار کرد: مسیر اهواز به خرمشهر با وجود گذشت سالیان سال از پایان دوران دفاع مقدس همچنان دو طرفه بوده است.

امیری افزود: متاسفانه همچنان همان شرایط زمان جنگ را در محورهای منتهی به خرمشهر شاهد هستیم و از بابت این کم کاری ها مسئولان باید به مردم پاسخگو باشند.

*میزان تلفات جاده ای نسبت به سال ۹۰ کاهش داشته است

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه با خدمتگزاری مضاعف پلیس میزان تلفات در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ کاهش داشته است، اضافه کرد: در طرح نوروزی امسال، هم در زمینه برون شهری و هم درون شهری میزان تلفات و تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما این بدان معنا نیست که ایمنی جاده های خوزستان بالاست.

*پرحادثه خیزترین فارس بعد اصفهان/ ۶ درصد کاهش تلفات تا به امروز

وی با اشاره به پرحادثه خیزترین نقاط ارتباطی و جاده ای در نوروز امسال گفت: متاسفانه مسیر ارتباطی استان فارس و جاده های منتهی به این استان پرحادثه خیزترین نقاط بوده و البته در مقام دوم اصفهان قرار دارد.

*بالاترین آمار تصادفات کشور مربوط به واژگونی خودروهاست/ آمار ۳۸ درصد

وی با اشاره به بالاترین علت تصادفات در کشور گفت: بیشترین علت تصادف هم در کل کشور هم در استان خوزستان واژگونی خودرویی بوده است، این آمار در کشور به ۳۸ درصد رسیده است.

*جاده های خوزستان یکنواخت و خسته کننده است

امیری با اشاره به اینکه در استان هم همین سهم بسیار بالاست، بیان کرد: جاده های یکنواخت، طولانی بدون مسیرها، عدم وجود محرک های محیطی در جاده های استان خوزستان از دلایل عمده خستگی رانندگان و در نتیجه واژگونی خودروهاست.

*۵۵ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری حاشیه شهرهاست

وی با توصیه به شهروندان در راستای کاهش تصادفات و حوادث جاده ای تصریح کرد: مسافران در طول سفر حتما استراحت کنند، سفر را با آمادگی و بدون خستگی آغاز کنند و هر کجا خسته شدند کنار جاده استراحت کنند.

جانشین پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم تر اینکه متاسفانه ۵۵ درصد تصادفات فوتی ما در ۳۰ کلیومتری حاشیه شهرها به مقصد انجام می شود و این امر به دلیل عجله و شتاب مضاعف مسافران است.