به گزارش پارس به نقل ازباشگاه خبرنگارانستوانیکم "امیر رمضان زاده" در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان، امنیت در اینترنت را موضوعی مهم و حیاتی دانست و افزود: عدم رعایت نکات امنیتی لازم در فضای مجازی، خطرات و آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد. 
 
این کارشناس انتظامی با اشاره به جرایم فضای مجازی، بیان داشت: سرقت از حساب های بانکی، هتک حرمت و نشر اکاذیب از رایج ترین جرایم رایانه ای در کشور است. 
 
وی تامین امنیت فضای مجازی و تبادل اطلاعات، صیانت از هویت دینی، ملی و ارزش های انسانی جامعه در حوزه فضای مجازی، حفظ حریم شخصی و آزادی های مشروط در فضای مجازی و حفظ زیرساخت های جامع کشور در برابر حملات الکترونیکی را از اهداف اصلی پلیس فتا بیان کرد. 
 
کارشناس پلیس فتا خراسان شمالی با بیان اینکه عدم رعایت نکات امنیتی در فضای مجازی، خطرات و آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: عدم آگاهی کاربران علت اصلی سرقت اطلاعات شخصی در فضای مجازی است. 
 
ستوانیکم"رمضان زاده" در ادامه خرید از فروشگاههای مجازی غیرمجاز، در اختیار قرار ندادن کلمه عبور و رمز اینترنتی به دیگران، عضو نشدن در شبکه های اجتماعی، به اشتراک نگذاشتن عکس های خصوصی، آدرس محل سکونت و یا آدرس ایمیل در این شبکه ها را به اعضای حاضر توصیه کرد. 
 
وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه مشکل اینترنتی و سایر موارد مربوط به فضای مجازی با پلیس فتا خراسان شمالی به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به آدرس kh.shomali_fata@police.ir و یا با شماره تلفن های 110 و 2-2182770 اطلاع دهند.