به گزارش پارس، سرهنگ صمد اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با اعلام آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور، گفت: در حال حاضر در استان البرز، محور کرج - چالوس از میدان امیرکبیر تا سد کرج ترافیک سنگین و از سد کرج تا شهرستانک ترافیک نیمه سنگین است.

به گفته وی، در استان مازندران محور هراز، پلور تا گزنک و محور چالوس - کرج محدوده پل زنگوله نیز ترافیک نیمه سنگین است.

اسفندیاری همچنین گفت: در اکثر محورهای استان گلستان و مازندران و همچنین محور چمن بید در استان خراسان شمالی بارش باران و در محور توسکستان به شاهرود استان گلستان هم اکنون بارش برف حاکم است.

مهم ترین تصادفات ۲۴ ساعت گذشته
وی به مهم ترین تصادفات ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: روز گذشته در استان اصفهان، کیلومتر ۲۰ محور سمیرم به یاسوج در ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه واژگونی وانت مزدا دو فوتی و سه مجروح بر جای گذاشت که علت این تصادف عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است.

معاون عملیات پلیس راه ناجا بیشترین علت تصادفات را به ترتیب عدم توجه به جلو (۳۰ درصد) ، تخطی از سرعت مطمئنه (۲۱ درصد) و انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم (هر کدام با ۱۴ درصد) عنوان کرد و گفت: ۳۷ درصد از مجموع تصادفات نیز به دلیل واژگونی بوده است.

وی همچنین درباره یک طرفه شدن جاده کرج – چالوس گفت: از آنجا که روز گذشته آخرین روز دور اول تعطیلات بود جاده کرج – چالوس از ساعت بعدازظهر ۳ تا ۱۲ شب یک طرفه شد، اما اکنون این جاده دو طرفه است.