به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به گفته محققان دانشگاه لندن افرادی که خود را لیبرال می نامند از قشر قدامی کمربندی بزرگتر و طرفداران حزب محافظه کار از بادامه مغزی بزرگتری برخوردارند.

به گفته محققان لندن، بر اساس اطلاعات موجود در مورد عملکرد این بخش های مغز، تفاوت های ساختاری با گزارش های روانشناسی موجود در مورد توانایی بیشتر افراد لیبرال در کنار آمدن با موقعیت های متناقض و همچنین قابلیت بالای محافظه کاران در شناسایی خطر، سازگار است.

دانشمندان پیش از این برخی از صفات روحی افراد را به عنوان پیش بینی کننده جهت گیری سیاسی آنها شناسایی کرده بودند و اکنون این دانشمندان به پیوند این صفات شخصیتی با ساختار خاص مغزی پرداخته اند.

گزارش های بسیاری نشان داده که افراد متمایل به حزب محافظه کار در آمریکا در مقابله با یک مساله نامعلوم نسبت به خطر، تهدید یا نگرانی، از حساسیت بیشتری برخوردارند. این درحالی است که لیبرال ها بیشتر علاقه مند به تجربیات جدید هستند.

به گفته دانشمندان هنوز نمی توان به یقین گفت که کدام بخش ابتدا بوجود آمده اند. ممکن است که ساختار مغز در زندگی جنینی ساخته نشده بلکه در طول زمان و با تجربیات مختلف شکل گرفته باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد در طول زندگی خود به تغییر در عقاید خود پرداخته اند.

مطمئنا ساختار مغز تنها برای افراد با عقاید محافظه کارانه یا لیبرال نبوده و بُعدهای سیاسی دیگری را نیز در بر می گیرد.

همچنین محققان معتقدند که احتمالا ساختار مغزی می تواند نشانگر این مساله باشد که چرا برخی از افراد تمایلی به سیاست ندارند. تمام این تمایلات ممکن است با خصوصیات شخصیتی ما و شیوه چیدمان مغزی ما در ارتباط باشند.

البته این محققان اظهار کردند احتمال این که جهت گیری های سیاسی افراد به طور مستقیم با این مناطق مغزی کدگذاری شده باشند بسیار کم است و باید تحقیقات بیشتری برای دریافت ارتباط این ساختارهای مغزی و به وجود آمدن نگرش سیاسی انجام شود.