به گزارش پارس به نقل از مهر، چهارم خرداد سال ۹۱ مرد گروگانگیر که پس از ربودن پسر دانش آموز او را به قتل رسانده بود، در ملاءعام اعدام شد. ۱۹ فروردین امسال مردی با مراجعه به کارآگاهان پلیس آگاهی ایلام از ربوده شدن پسر ۱۱ ساله اش به عنوان امیرحسین خبر داد. او به ماموران گفت: امروز پیامکی به دستم رسید که در آن نوشته شده بود که امیر حسین ربوده شده و برای آزادی او باید ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کنم. با افشای این موضوع احتمال گروگانگیری از سوی فردی آشنا مطرح شد به همین خاطر تحقیقات بر روی بستگان و آشنایان شاکی متمرکز شد. پس از بررسی ها و تجسس های گسترده ماموران متوجه شدند پدر امیرحسین موضوع ۱۰۰ میلیون تومان را با یکی از بستگان برادرزنش مطرح کرده بود. در ادامه تنها مظنون ماجرا به نام سعید دستگیر شد که در جریان تحقیقات منکر کودک ربایی شد اما در ادامه بازجویی ها لب به اعتراف گشود و گفت: امیرحسین را پس از ربودن در جاده ایلام به اسلام آباد به قتل رساندم.

اخاذی با لباس زنانه

در این ماه پسر جوانی که با پوشش زنانه قصد اخاذی از مردان را داشت نیز دستگیر شد. ماموران گشت کلانتری ۴۴ ولدآباد کرج هنگام گشت زنی در جاده محمد شهر به یک نفر با پوشش زنانه که رفتارهای مشکوکی از خود نشان می داد، مظنون شده و او را دستگیر کردند. پس از انتقال زن جوان به کلانتری مشخص شد او مرد است که لباس های زنانه به تن کرده است. متهم در بازجویی مدعی شد که معتاد به مواد مخدر از نوع شیشه بوده و ساعتی قبل از دستگیری اش نیز مواد مصرف کرده و با توجه به اینکه کنترل روحی و روانی خود را از دست داده بود، خود را به پوشش زنانه در آورده و قصد اخاذی از مردان را داشته است.

جنایت مرد هفت تیرکش

اواسط این ماه راز قتل زن و مرد جوان که قربانی مرد هفت تیرکش شده بودند با دستگیری قاتل فاش شد. مرد جنایتکار که تصور می کرد همسرش با مرد غریبه ای ارتباط پنهانی دارد نقشه ای هولناک را طراحی و اجرا کرد. او ابتدا همسرش را با شلیک گلوله ای کشت و بعد سراغ مرد غریبه رفت. کارآگاهان پلیس آگاهی مرودشت پس از اطلاع از این دو جنایت تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی صحنه دو جنایت دریافتند که هر دو قربانی با یک اسلحه به قتل رسیده اند. با کشف این سرنخ و فرار همسر زن جوان فرضیه قتل از سوی مرد فراری مطرح شد و کارآگاهان اوایل هفته جاری او را دستگیر کردند. متهم در ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: به دلیل سوءظن به همسرم نقشه قتل او و مرد غریبه را طراحی و اجرا کردم. لیستی از افراد دیگر را هم برای قتل داشتم که دستگیر شدم.

اعدام چهار متجاوز در تهران

در این ماه چهار مرد متجاوز در شرق تهران به دار مجازات آویخته شدند. نخستین اعدامی پسر جوانی بود که پس از ربودن دختر دانشجویی در ۱۶ دی ماه سال ۸۷ او را مورد آزار و اذیت قرار داد. دومین محکوم به مرگ یک زندانی بود که با شناسایی همسران همبندی های خود آنها را مورد تجاوز قرار می داد. سومین اعدامی مردی بود که زن جوانی را در میدان آزادی به عنوان مسافر سوار خودروی پژوی خود کرده و او را پس از ربودن مورد آزار و اذیت قرار داد. آخرین اعدامی مرد ۳۵ ساله ای به نام" بهزاد" معروف به جبارسینگ بود که کلکسیونی از جرایم خشن مانند آدم ربایی، سرقت مسلحانه، مواد مخدر، شرارت، تهدید با چاقو، خرید و فروش اسلحه، سرقت احشام و تجاوز به عنف را در پرونده تبهکاری اش داشت. او در آخرین جنایت خود پسر جوانی را سوار موتورسیکلتش کرده و به یک دامداری در حوالی ورامین کشاند. او پس از آزار و اذیت پسرنوجوان او را تهدید کرد اگر موضوع را به کسی بگوید نقشه قتلش را اجرا می کند.

انهدام شبکه هرمی گاما

در خرداد ماه سال ۹۱ کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در عملیاتی هماهنگ با سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به انهدام شبکه هرمی گاما شدند. اعضای این شبکه که به شرکت گاما در انگلیس متصل بودند در استان های اصفهان و تهران فعالیت داشتند که در عملیاتی همزمان دستگیر شدند. در بررسی ها مشخص شد گرداننده اصلی این گروه به همراه گرداننده سایت شرکت با اعضای شرکت گاما در انگلیس در ارتباط بوده و با عملیات متقلبانه و تبلیغات کذب در محیط های دانشگاهی و خانوادگی عضو می گرفتند. اعضای اصلی این شبکه پولهای دریافتی را به صورت نقدینگی مخفی مانند دلار، طلا، املاک و خودروهای گران قیمت نگهداری می کردند که تعداد زیادی خودروی گران قیمت از جمله حامر، بنز، بی ام و و لکسوس از آنها توقیف شد. پس از ورود به سایت این شرکت مشخص شد حدود ۸۳ هزار نفر در ایران عضو این شرکت هرمی شده که ۲۵ نفر از اعضای رده دوم آن شناسایی و دستگیر شدند. همچنین بررسیها نشان داد، سرشاخه های این شرکت حدود ۳۰ میلیارد تومان از زیرشاخه ها دریافت کرده بودند که با عملیات گسترده دیگر فعالیت این شرکت برای همیشه پایان یافت.

پایان خواستگاری مرگبار

خبر دیگر این ماه مربوط به قتل مادر و دختری در شهرستان سرخس و دستگیری قاتل آنها در قبرستان است. راز این جنایت هفدهم خرداد همزمان با کشف جسد این مادر و دختر در خانه شان فاش شد. کارآگاهان پس از حضور در محل با جسد زن زن ساله در حالی که با روسری خفه شده بود روبرو شدند. جسد حلق آویز دختر این زن نیز در یکی از اتاق ها کشف شد. قاتل قبل از حلق آویز کردن دختر دانشجو با چاقو ضربه ای به سینه او وارد کرده بود. تیم جنایی در جریان بررسی های خود به پسر خاله زن ۶۰ ساله مظنون شدند. پسر ۱۹ ساله چندی قبل به اتهام قتل عمد دستگیر شده بود. او پس از رضایت اولیای دم آزاد شده و به خانه این مادر و دختر رفت و آمد داشت. ماموران سپس در مراسم تدفین قربانیان پسر ۱۹ ساله را شناسایی و دستگیر کردند.

او در ابتدا منکر این قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: روز یازدهم خرداد از مشهد به سرخش آمده و شام در خانه آنها بودم پس از صرف شام دخترخاله ام اصرار کرد که با دختر او ازدواج کنم اما من به خاطر اینکه تمایلی به این ازدواج نداشتم با او جر و بحث کردم. در یک لحظه دخترخاله ام سیلی محکمی به صورتم زد و من از کوره در رفته و او را با روسری اش خفه کردم. می خواستم از اتاق بیرون بیایم که دختر دانشجو وارد آنجا شد و با دیدن جسد مادرش داد و فریاد به راه انداخت. من هم او را هل داده و با چاقو ضربه ای به سینه اش وارد کردم. دختر جوان همچنان جیغ می کشید و وقتی نتوانستم او را با شال مشکی رنگی خفه کنم با یک چادر گلدار از سقف اتاق به دار آویختم من تا غروب آنجا ماندم سپس از خانه فرار کرده و به مشهد بازگشتم.

اعدام عاملان جنایت آبپخش

خبر دیگر این ماه نیز مربوط به اعدام عاملان حادثه آبپخش شهرستان دشتستان است. روز اول دی ماه سال ۹۰، هنگام برگزاری مسابقه ای میان موتورسواران در پیستی واقع در محل فرودگاه متروکه شهر" آب پخش" استان بوشهر، ناگهان در برابر چشمان بهت زده تماشاگران، دو جوان با سلاح کلاشینکف چند تیر هوایی شلیک کردند. در این هنگام که وحشت بر پیست سایه افکنده بود، دو جوان مسلح به یکی از موتورسواران که خود را برای مسابقه آماده می کرد، حمله ور شدند و او را از موتورسیکلت پایین انداختند تا موتورسیکلتش را به سرقت ببرند. مردم با دیدن این صحنه به سمت مهاجمان حمله کردند تا آنها را خلع سلاح کنند، اما آن دو به طرف تماشاگران و موتورسواران شلیک کردند. متهمان سپس سراسیمه به سمت دو موتورسیکلت دیگر رفتند تا با آن فرار کنند، اما مردم خشمگین دوباره به سمتشان حمله ور شدند و این بار دزدان را خلع سلاح و دستگیر کردند. بلافاصله هفت تماشاگر و موتورسوار نیز که زخمی شده بودند، به یکی از مراکز درمانی انتقال یافتند، اما به رغم تلاش پزشکان، سه نفر از آنها بر اثر شدت خونریزی تسلیم مرگ شدند. با تشکیل پرونده قضایی در این ارتباط، متهمان پرونده" افشین و احمد" به ترتیب ۲۰ و ۱۸ ساله اعتراف کردند: قصد سرقت موتورسیکلت را داشته اند و نمی خواستند چنین حادثه دلخراشی رقم بخورد. دو پسر تیرانداز پس از محاکمه در دیوان عالی کشور به اعدام محکوم شدند که با تائید حکم از سوی دیوان عالی کشور در محل تیراندازی اعدام شدند.

آزادی گروگان چینی

اواخر اردیبهشت ۹۱ بود که نماینده یک شرکت بازرگانی با مراجعه به اداره آگاهی تهران از ربوده شدن یکی از بازرگانان چینی شرکت خبر داد. او در شکایت خود گفت: بازرگان چینی دیروز در مسیر شرکت به خانه از سوی افرادی ناشناس ربوده شده و آدم ربایان او را تهدید به مرگ کرده اند. پس از این شکایت پرونده در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و ماموران برای دستگیری آدم ربایان و آزادی تبعه چینی تجسس ها را آغاز کردند. تیم پلیسی برای شناسایی هویت آدم ربایان و انگیزه آنها از این گروگانگیری وارد مذاکره با آنان شدند. مرد گروگانگیر در تماسهای خود اعلام کرد برادرش به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر و پس از محاکمه به اعدام محکوم شده است. او سپس برای آزادی گروگان خود خواستار آزادی برادر اعدامی خود از زندان شد. مرد گروگانگیر تهدید می کرد اگر پلیس به درخواستش عمل نکند تبعه چینی را به قتل می رساند. کارآگاهان در جریان بررسی های خود پی بردند، دو برادر مرد اعدامی به نام های محمدحسن و روح الله این گروگانگیری را طراحی و اجرا کرده بودند. سرانجام مخفیگاه گروگانگیران در یک ویلا در حوالی شهرستان ساوجبلاغ شناسایی شد و کارآگاهان آنجا را به محاصره خود درآوردند. دو مرد گروگانگیر وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند اسلحه های خود را روی سر گروگان گذاشته و تهدید می کردند اگر پلیس آنجا را ترک نکند بازرگان چینی را می کشند. ماموران در ابتدا با اقدامات روانی سعی کردند گروگانگیران را راضی به تسلیم کنند اما دو برادر شرور حاضر به تسلیم خود و رهایی گروگانشان نشدند. به دلیل اینکه هر لحظه احتمال قتل گروگان می رفت ماموران وارد عمل شده و در یک درگیری مسلحانه روح الله را کشته و محمدحسن را نیز زخمی کردند. گروگان چینی نیز از دستان آنها رها شد. در بازرسی مخفیگاه آنها نیز دو قبضه کلت کمری کشف شد.