به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه سفر به استان اصفهان گفت: امسال با توجه به نوع آغاز تعطیلات و طرح نورزوی پلیس که از ۲۵ اسفند شروع شد، مردم خوشبختانه، بهتر و هوشمندانه سفر کردند.

وی افزود: در روز اول نوروز با حجم شدید ترافیک خودرویی در محورهای شمالی روبرو بودیم ولی بعد آرام و بار سفرها به تدریج توزیع شد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به افزایش سفر در مدت طی شده از نوروز اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه تا روز اول فروردین هشت درصد کاهش تلفات جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور داشته ایم.

سردار احمدی مقدم بیشترین حجم تردد خودرویی و ترافیکی را در محورهای مشهد، اصفهان، شهرهای شمالی چون گیلان و مازنداران اعلام و تصریح کرد: در این محورها با همکاری مردم ترافیک روانی داشتیم و توقف در این محورها صورت نگرفت.

این مقام ارشد انتظامی به افزایش تصادفات در قسمت غرب تهران و سمت غربی کشور اشاره و عنوان کرد: اصلی ترین وقوع تصادفات در این محورها لغزنده بودن جاده به جهت بارش باران بوده ولی در مجموع کاهش هشت درصدی تلفات را داشته ایم.

وی سرعت، خستگی و خواب آلودگی را مهمترین مشکل اصلی سوانح رانندگی برشمرد و افزود: اگر رانندگان حوصله کنند و استراحت کافی را داشته باشند، نورزوی کم حادثه و سلامت را خواهیم داشت.

این مقام مسئول درباره این که پلیس چه طرح های ویژه ای را در جهت امنیت بیشتر مردم در این ایام به اجرا می گذارد، خاطر نشان کرد: در این ایام و قبل از نوروز طرح انتظامی امنیت پارکها و نقاط گردشگری ویژه نوروز را آغاز و طبیعتا بعد از اجرای عملیات های نورزوی اقدامات خود را تجزیه و تحلیل می کنیم و برای سال های اینده با پوشش مناسب و کامل تری طرح ها را به اجرا می گذاریم.

سردار احمدی مقدم در ادامه اصفهان را پیشتاز اقامت و اسکان سفرهای نوروزی در کشور بر شمرد و عنوان کرد: اقدامات نوروزی در این استان جزء فرهنگ بومی آنان شده و از لحاظ مهمان پذیری و اسکان مسافران نورزوی جزء برترین استان های کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان کشور اعم از وزارت کشور، نهادها و ادارات دولتی چون شهرداری ها حمایت خوبی در بحث اسکان مسافران نوروزی داشته اند و امیدواریم با همکاری مردم و اجرای طرح های نوروزی توسط پلیس در ارتقاء امنیت، آسایش و رفاه جامعه بیش از پیش گام بر داریم.