به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی‌اصغر احمدی با اعلام آمادگی این جمعیت برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده هند اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر ایران مراتب همدردی و تأسف خود را از وقوع حادثه ناگوار سیل در هند و کشته شدن بیش از 200 نفر از مردم این کشور را به مسئولان هلال‌احمر هند ابراز می‌دارد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افزود: هلال‌احمر ایران این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز با اعزام گروه‌های امدادرسانی به کمک مردم سیل‌زده هند بشتابد.

احمدی تأکید کرد: همچنین در صورت اعلام نیاز از سوی مسئولان هلال‌احمر هند، هلال‌احمر ایران آمادگی دارد تا اقلام مورد نیاز مردم سیل‌زده این کشور شامل مواد خوراکی، گرمایشی و چادرهای اسکان اضطراری را، برای آن‌ها ارسال کند.

به گزارش جمعیت هلال‌احمر، وی با اشاره به توانمندی‌های هلال‌احمر ایران، گفت: هلال‌احمر ایران به‌عنوان یکی از مجهزترین جمعیت‌های جهان این آمادگی را دارد تا در حوزه بین‌الملل به بهترین شکل ممکن به کمک سایر ملل مختلف برای امدادرسانی در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه بشتابد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در صورت اعلام نیاز از سوی مسئولان هلال‌احمر هند به‌سرعت گروه‌های ارزیاب خود را به این کشور برای انجام اقدامات بعدی اعزام خواهیم کرد.