به گزارش پارس به نقل از مهر، در ابتدای این ماه افشای راز جنایت خانوادگی در وکیل آباد مشهد خبر ساز شد. در این جنایت که صبح روز پنجم اردیبهشت رخ داد پسر جوانی به خاطر اختلاف با اعضای خانواده اش جنایتی هولناک را رقم زد. بهروز ۲۸ ساله با یک چاقو به خانه پدری خود رفت و پس از قتل پدر، مادر و برادر کوچکش گریخت. کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات علمی و با کشف لکه های خون بر روی لباس متهم او را دستگیر کردند. بهروز در بازجوئی ها گفت: مدتی بود عقد کرده بودم و با فشارهای روحی و مالی بسیاری روبرو بودم. هر کاری می کردم نمی توانستم از این فشار ها رها شوم. به همین خاطر تصمیم به خودکشی گرفتم. برای این کار هم یک کارد تهیه کردم. قبل از خودکشی تصمیم به انتقام از اعضای خانواده گرفته و صبح روز حادثه سراغ آنها رفتم. برادر ۲۵ ساله ام که دانشجو بود در طبقه همکف زندگی می کرد. او وقتی کارد را در دستانم دید وحشتزده قصد فرار داشت که چند ضربه به بدنش وارد کردم. بعد به طبقه بالا رفته و پدر و مادرم را مجروح کردم. برای اینکه کسی به من مشکوک نشود لباسهایم را عوض کردم. لباسها و کارد خونی را در یک کیسه گذاشته و چند خیابان پایین تر از محل جنایت رها کردم.

اعدام مرد شیطان صفت

همچنین مرد شیطان صفت که ۱۲ سابقه کیفری و کلکسیونی از جرایم خشن را در پرونده خود داشت در ابتدای اردیبهشت در ملاء عام اعدام شد. مرد تبهکار در آخرین جنایت خود مرتکب لواط به عنف و تهدید شده بود که پس از دستگیری و محاکمه در دادگاه کیفری، قضات او را با توجه با اعترافات صریحش مجرم شناخته و به اعدام محکوم کردند. با اعتراض مرد جنایتکار به حکم مجازاتش پرونده برای تائید نهائی به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با تائید حکم اعدام مرد شیطان صفت در ملاء عام در شهرستان مرودشت استان فارس به دار مجازات آویخته شد. لواط به عنف و تهدید، آدم ربائی، قتل و تجاوز به عنف از جمله جرائم ارتکابی از سوی مرد شیطان صفت بود.

افشای راز ۳ جنایت هولناک در تبریز

کارآگاهان پلیس آگاهی آذربایجان شرقی نیز در این ماه مرد جنایتکاری را دستگیر کردند که در اقدامی جنون آمیز دختر شش ساله خود و دو پسر خاله اش را به قتل رسانده بود. راز این جنایت اواخر سال ۹۰ همزمان با ناپدید شدن مرموز دو برادر فاش شد. در حالی که کارآگاهان در حال بررسی ماجرا بودند متهم با بستگانش تماس گرفت و مدعی شد دو برادر را در حوالی شهرستان اهر با شلیک گلوله کشته است. کارآگاهان سپس راهی خانه متهم به نام رضا شده و پس از ورود با جسد دختر شش ساله اش روبرو شدند که بر اثر خفگی جان باخته بود. تیم جنایی سپس به بررسی جاده تبریز – اهر پرداخته و جسد دو برادر را در حالی که با شلیک گلوله کشته شده بودند کشف کردند. ماموران که با سه جنایت هولناک روبرو بودند تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده و پس از تجسس در چند شهر، اردیبهشت موفق به دستگیری متهم به قتل در شهر زنجان شدند. او در جریان بازجویی ها با اعتراف به سه جنایت گفت: من تا کنون ۳ بار ازدواج کرده ام که هر سه همسرم را طلاق دادم. آیلار حاصل ازدواج دوم من بود که پس از جدا شدن از همسرم او را نزد مادر خود گذاشته بودم. همسر سومم دخترخاله ام بود. پس از مدتی او نیز به خاطر رفتارهایم با مراجعه به دادگاه درخواست طلاق داد و از هم جدا شدیم. چند بار برای بازگرداندن او به خانه سراغش رفتم اما پسرخاله هایم مانع من می شدند. به همین خاطر تصمیم به انتقام گرفته و شب حادثه آنها را به بهانه شرکت در یک میهمانی به سمت اهر بردم. در میان راه مدعی شدم بنزین تمام شده و یکی از پسرخاله هایم را به دنبال بنزین فرستادم در این هنگام اولین جنایت خود را مرتکب شدم. پس از نیم ساعت وقتی پسرخاله ام به محل جنایت بازگشت و با جسد برادرش روبرو شد به طرفم حمله ور شد که او را نیز با شلیک گلوله از پا در آوردم.

وی ادامه داد: می دانستم اگر دستگیر شوم عاقبتم قصاص است به همین خاطر نگران سرنوشت آیلار بودم. پس از جنایت سراغ آیلار رفته و او را به بهانه گردش از مادرم گرفتم. بعد در شهر چرخی زده تا دخترم خوابش برد. آیلار خیلی خوشحال بود و می گفت مرا به پارک ببر به او قول دادم اگر زود بخوابد صبح او را برای بازی به پارک می برم. وقتی به خانه رسیدیم شیر گاز را باز کرده و زمانی که از مرگ دخترم مطمئن شدم به سمت تهران فرار کردم. در این مدت با استفاده از ۳ کلاه گیس و لوازم گریم تغییر چهره داده و در شهرهای مختلف مخفی می شدم. چند بار هم تصمیم به خودکشی گرفتم اما موفق به این کار نشدم.

فریب زنان در سایت همسریابی

خبر دیگر این ماه مربوط به دستگیری مجرم اینترنتی است که در سایت های همسریابی زنان را شناسائی می کرد و پس از کلاهبرداری میلیونی از طعمه هایش ناپدید می شد. رسیدگی به این پرونده از ۱۶ اردیبهشت امسال همزمان با شکایت زن جوانی در دستور کار پلیس قرار گرفت. او به ماموران گفت: چندی قبل از طریق سایت همسریابی با مردی آشنا شدم. او پس از چند جلسه ملاقات حضوری و با دادن وعده ازدواج، اعتماد مرا به خود جلب کرد. بعد از گذشت چند هفته و به بهانه سرمایه گذاری و پرداخت سود ماهیانه، از من مبلغ ۲۴ میلیون تومان گرفت و از آن زمان متواری شد. پس از این شکایت ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تحقیقات گسترده ای را آغاز کرده و با ردیابی های پلیسی هویت مرد کلاهبردار به نام عباس را شناسائی کردند. عباس از مجرمان سابقه دار بود که پیش از این به اتهام سرقت در پوشش مامور دستگیر و روانه زندان شده بود. در ادامه متهم در حوالی میدان شهدا شناسائی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

افشای راز قتل مادر

خبر مهم دیگر در اردیبهشت ماه مربوط به پسر جوانی است که با همدستی خواهر ۱۲ ساله اش مادر خود را به طرز هولناکی به قتل رسانده بودند. دختر و پسر جنایتکار ۱۵ مرداد سال ۸۵ مادر خود را در شهر مشهد خفه کرده و جسدش را در به آتش کشیدند. با گذشت پنج سال از این جنایت کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چناران پسر ۲۸ ساله مقتول را تحت بازجوئی قرار دادند که پس از ۶۹ ماه سکوت پسر جوان لب به اعتراف گشود و گفت: به خاطر سوء ظن به مادرم با همدستی خواهرم که آن زمان ۱۲ سال سن داشت نقشه قتل او را طراحی کردیم. روز حادثه نیز مادرم را غافلگیر کرده و با شال گردن او را خفه کردیم. بعد هم با خودروی پراید پدرم جسد را به بیابان های اطراف چناران برده و با بنزین به آتش کشیدیم. پدرم از ماجرا بی اطلاع بود و در این مدت پرونده را برای کشف راز جنایت پیگیری می کرد.

فریب دختران با بنز سرقتی

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در این ماه پسر جوانی را دستگیر کردند که با بنز گرانقیمت اقدام به اغفال دختران دم بخت می کرد. پسر جوان اواخر اسفند سال ۹۰ به بهانه خرید یک خودروی بنز گرانقیمت با مالک آن قرار گذاشت. سپس با تهدید اسلحه خودرو را به سرقت برد. در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارق بنز ادامه داشت ماموران با پرونده های مشابه ای روبرو شدند که پسر جوانی با یک خودروی بنز اقدام به اغفال دختران دم بخت می کند. با بررسی این شکایت ها مشخص شد مرد اغفالگر همان سارق بنز است. سرانجام با تجسس های گسترده سارق مسلح هنگام فریب آخرین طعمه اش در خیابان گاندی شناسائی و دستگیر شد.