به گزارش پارس به نقل از  مهر، عامل نخستین جنایت سال ۹۱ که ۲۰ دقیقه بعد از سال تحویل مرتکب جنایت شده بود، پس از دستگیری و اعتراف به جنایت خودکشی کرد. متهم ۲۰ دقیقه بعد سال تحویل زمانی که برادر زنش در حیاط خانه آنها در کازرون مشغول قربانی کردن گوسفند بود از پشت سر به او شلیک کرد و از محل گریخت. کارآگاهان پلیس آگاهی با تجسس های گسترده متهم را در عملیاتی دستگیر کردند. امیر پس از انتقال به اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و گفت: من و احمد با هم اختلاف قدیمی داشتیم. روز حادثه او به من فحاشی کرد. در یک لحظه عصبانی شده و به سوی او شلیک کردم. متهم سپس به بازداشتگاه منتقل و با پتو خودکشی کرد.

دختر ۲ ساله قربانی رابطه پنهانی مادر

ارتباط زن جوان و پسر ۲۰ ساله مرگ تلخ کودک دو ساله را در سومین روز سال رقم زد. ماموران پلیس از مرگ مشکوک کودک دو ساله ای در یکی از بیمارستان های مشهد باخبر شدند. در ادامه تیمی از ماموران در بیمارستان حاضر شده و در جریان بررسی ها دریافتند آثار سوختگی و درگیری بر روی بدن این کودک وجود دارد. از مادر این دختر بچه تحقیق شد که او ادعا کرد دخترش به نام نیلوفر در جریان یک تصادف به شدت زخمی شده است. با اطلاع ماجرا به بازپرس ویژه قتل او دستور بازداشت زن جوان را صادر کرد. زن جوان در ادامه بازجوئی ها در اداره آگاهی لب به اعتراف گشود و گفت: با پسر ۲۰ ساله ای به نام پویا در ارتباط بودم که او دخترم را به قتل رساند. با این اعترافات دستور بازداشت پویا صادر شد و کارآگاهان پس از تجسس های گسترده او را در مخفیگاهش شناسائی و دستگیر کردند. نرگس در بازجویی ها گفت: به خاطر اعتیادم و ازدواج مجدد همسرم از بیرجند به مشهد آمدم و با پویا که از قاچاقچیان مواد مخدر بود آشنا شدم. روز حادثه وقتی نیلوفر شروع به گریه کرد او چند ضربه به سرش زد و مرا نیز در داخل اتاقی زندانی کرد. با رفتن او توانستم ازاتاق خارج شوم و دخترم را به بیمارستان بیاورم.

نخستین سرقت مرگبار سال ۹۱

نخستین سرقت مسلحانه مرگبار سال ۹۱ شامگاه ۱۲ فروردین در رباط کریم به وقوع پیوست. ساعت ۱۰ شب دو سارق مسلح وارد یک طلافروشی در رباط کریم شده و با تهدید مرد طلافروش شروع به سرقت طلاها کردند. در همین حین مرد طلافروشی از فرصت استفاده کرد و از دستان سارقان مسلح گریخت. او با داد و فریاد از اهالی درخواست کمک کرد. یکی از سارقان با مشاهده این صحنه شروع به تیراندازی به سوی صاحب مغازه کرد که یکی از گلوله ها به سر عابری اصابت کرد و مرگ او را رقم زد. یکی از سارقان از سوی اهالی دستگیر شد. در ادامه نیز با حضور ماموران در محل متهم فراری نیز در عملیات تعقیب و گریز به دام افتاد. سارق مسلح در جریان تحقیقات گفت: حدود سه ماه قبل تصمیم به سرقت طلافروشی گرفتیم. برای اجرای نقشه مان یک قبضه اسلحه کلت خریدیم. همچنین یک اسلحه قلابی تهیه کردیم. برای اینکه ردی از خود باقی نگذاریم قبل از دستبرد به طلافروشی یک دستگاه موتوسیکلت سرقت کردیم. در حال جمع کردن طلاها بودیم که او از دستانم گریخت من هم شروع به تیراندازی کردم که گلوله ای به یک عابر اصابت کرد.

مرگ تلخ دو دختر بچه در استخر روستایی

یکی از اخبار تلخ فرودین ۹۱ مرگ تلخ دو دختر در استخر روستایی بود. دو دختر ۸ و ۱۰ ساله در حالی بازی در کنار استخر کشاورزی در روستای گرگاب اصفهان بودند که به دلیل نامشخص به داخل آب افتادند. با طولانی شدن غیبت دو کودک خانواده آنها جستجو برای یافتن دختران خود را آغاز کرده و در کمال ناباوری با جسد آنها در استخر آب روبرو شدند. با حضور امدادگران اورژانس در محل، عملیات احیا آغاز شد اما به دلیل گذشت زمان طولانی از مرگ دو خواهر بی نتیجه ماند.

دستگیری همسر سابق خانم بازیگر

همچنین در این ماه همسر سابق یکی از بازیگران زن سینما به اتهام برگزاری پارتی های شبانه در پایتخت دستگیر شد. اواسط فروردین ماموران پلیس تهران در جریان برگزاری یک پارتی مختلط در شمال پایتخت قرار گرفتند. پس از حضور ماموران در محل مشخص شد میهمانی دقایقی قبل به دلیل درگیری چند تن از میهمانان پایان یافته بود. در ادامه با دستور قاضی دادسرای تهران پسر صاحبخانه دستگیر و درجریان تحقیقات گفت: این میهمانی توسط – ز- که از برگزار کنندگان میهمانی های شبانه در تهران است برگزار شده بود. در این میهمانی چند ایرانی خارج نشین نیز حضور داشتند که پس از درگیری همه این محل را ترک کردند. بررسی ها نشان داد که -ز- همسر سابق یکی از بازیگران زن سینما است که به خاطر اختلافاتی که باهم داشتند از یکدیگر جدا شده بودند. ماموران سپس – ز- را دستگیر کردند.

دستگیری مرد ایرانی به اتهام قتل دختر کانادایی

ماموران پلیس مشهد در فروردین ماه مرد ۳۵ ساله ای را دستگیر کردند که پلیس کانادا او را به اتهام قتل تحت تحقیب قرار داده است. مرد جوان متهم است ششم جولای سال ۲۰۱۱ دختر ۱۸ ساله ای را پس از خارج شدن از یک کلوپ شبانه در تورنتو به قتل رسانده است. متهم پس از این جنایت از کانادا به مکزیک رفت و پس از پول گرفتن از دوستانش به فرانکفورت رفت و از آنجا به ایران بازگشت. پلیس آگاهی مشهد پس از اطلاع از ماجرا تحقیقات خود را آغاز کرد و متهم را در این شهر دستگیر کرد. بهرام در بازجوئی ها منکر قتل شد و گفت: من مرتکب این جنایت نشده ام و تنها با آن دختر دوست بودم. شب حادثه او را از کلوب شبانه سوار کرده و در نزدیکی خانه شان پیاده کردم. در این مدتی که در کانادا بودم مرتکب هیچ جرمی نشده ام و در قتل این دختر هم نقشی نداشتم.

خودکشی پسر ۱۱ ساله به خاطر سختی درس ها

در این ماه پسر ۱۱ ساله به خاطر سخت بودن درسها و فشار خانواده اش در تهران خودکشی کرد. ماموران پس از حضور در محل با جسد پسر بچه ای روبرو شدند که آثار کبودی بر روی گردنش مشاهده می شد. والدین پسر ۱۱ ساله در جریان تحقیقات گفتند: امروز خارج از خانه بودیم. وقتی شب بازگشتیم با جسد حلق آویز پسرمان روبرو شدیم. سریع او را پائین کشیدیم اما دیر شده بود. در ادامه یک نامه در کنار جسد پیدا شد که پسر دانش آموز در آن نوشته بود با توجه به سختی درس هایش و فشار خودکشی کرده است.