به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر سیدحسن امامی رضوی با تکذیب خبر به تعویق افتادن اعمال جراحی در بیمارستانها و اورژانسها به دلیل کمبود داروی بیهوشی گفت: در خصوص داروی بیهوشی شرایط سخت است و ممکن است همه داروهای مورد نیاز در همه مواقع در دسترس نباشند، ولی داروهای جایگزین داریم و هیچ عمل جراحی نباید به تعویق بیفتد.

وی افزود: اعمال جراحی در اورژانس ها که قطعا عقب نمی افتد زیرا همیشه داروی جایگزین وجود دارد. ما هم نظارت دقیق می کنیم تا هیچ عملی تعویق نیفتد. همچنین از همکاران متخصص بیهوشی خواسته ایم در صورت نبود داروی مورد نظرشان از داروهای جایگزین بهره ببرند. بنابراین نمی پذیریم بگویند دارو نبود و عمل به تعویق افتاد.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: ممکن است یک نوع داروی خاص همیشه در یک بیمارستان نباشد و این امر هم اتفاق جدیدی نیست و همیشه وجود داشته است.

امامی رضوی گفت: وزیر بهداشت و مسئولان گمرک، بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو همه در تلاش هستند که کمبود دارویی پیش نیاید.

وی تاکید کرد: به همه مردم اطمینان خاطر می دهیم که در ایام تعطیلات نوروز نیز همه اعمال جراحی انجام می شود.

امامی رضوی از آماده باش بیمارستانهای دولتی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در ایام تعطیلات هیچ ظرفیتی کم نمی شود و در اورژانس ها نیز پوشش کامل وجود خواهد داشت. در شهرهای پرسفر مثل مکان های زیارتی و سیاحتی نیز ظرفیت خدمات درمانی را افزایش داده ایم.

وی تصریح کرد: حتی در جاده های پرتردد پایگاه های سلامت راه اندازی شده است و در چادرهای این ایستگاهها پزشکان برای درمان بیماران بین راهی حضور دارند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه اظهار داشت: در مورد بیماران دیالیزی نیز باید بگویم هیچ بخش دیالیزی در تعطیلات کاهش ظرفیت ندارد و در شهرهای پرسفر شیف هم اضافه می کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: بیماران خاص نیز قبل از سفر حتما داروهای خود را تهیه کنند.