به گزارش پارس در این پیام که در اختیار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری مهر قرار گرفته، آمده است: در این روزها که به استقبال نوروز می رویم، مایلم سال نو را به تک تک مردم ایران زمین به ویژه کودکان و خانواده هایشان تبریک بگویم.

نوروز یعنی روز از نو، یعنی زمانی که طبیعت از نو آغاز می شود و ما نیز آغازی دوباره خواهیم داشت. بیایید از اکنون که برای قول و قرارهای سال نو خود و تغییراتی که همواره در ذهن داشته ایم، نقشه می کشیم آنها را به کودکان اختصاص دهیم و جامعه و محیط اطراف مان را به مکانی بهتر برای کودکان تبدیل کنیم.

در طول نوروز ما بیشتر از هر زمان دیگری به سفر می رویم، به ویژه سفرهای جاده ای. می خواهم از همگی شما خواهش کنم تا هر آنچه در توان دارید برای در امان نگه داشتن کودکان و نوجوانان از خطرات جاده ای انجام دهید.

هیچ کس عمدا زندگی فرزندش رابه خطر نمی اندازد اما در بسیاری از موارد رانندگی اشتباه و عملکردهای غلط در جاده ها، زندگی کودکان عزیزمان را به خطر می اندازد. ما باید این عملکردهای غلط را بشناسیم تا بتوانیم از کودکانمان محافظت کنیم.

کمربند ایمنی کودکانمان را چک کنیم

باید مطمئن شویم که هیچ نوزاد و کودک زیر ۱۲ سالی در صندلی جلو ماشین نمی نشیند. باید مطمئن شویم این کودکان، بسته به سنشان در صندلی عقب و با کمربند ایمنی یا در صندلی کودک به شیوه ای کاملا ایمن قرار می گیرند.

به هیچ وجه نباید کودک خود را در آغوش گرفته و در صندلی جلوی ماشین بنشینیم. مهم تر آنکه هیچ کس نباید هنگام رانندگی کودک خود را روی پایش بنشاند. از نشاندن نوزادان و کودکان بر روی موتورسیکلت جدا خودداری کنیم. راکبین موتورسیکلت باید کلاه ایمنی داشته باشند و از خود محافظت کنند.

هنگام رانندگی آرام و صبور باشیم

کودکان با تقلید کارهای ما بیشتر می آموزند تا با گوش دادن به حرف های ما. سعی کنیم هر روز و هر لحظه الگوهای خوبی برای کودکانمان باشیم. این کار آسانی است: تنها باید هنگام رانندگی آرام برانیم، صبور باشیم و با بستن کمربند ایمنی از همه سرنشینان خودرو محافظت کنیم.

بدین ترتیب با رانندگی ایمن و مسوولانه به کودکانمان می آموزیم چطور در آینده جوانان و رانندگانی مسوول باشند.

بیایید نوروز امسال تعطیلاتی عاری از تصادف داشته باشیم.