پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- حجت الاسلام والمسلمین مهدی خداجویان- من هم مثل خیلی از دوستان، مشغله و گرفتاری هایم فرصت و امکان دیدن تمام قسمت های سریال نفس گرم را نداشتم ولی چند بخشی را که دیدم به نظرم جزو متحورانه ترین و حساب شده ترین قسمت های سریال بوده که در همه این سال ها کسی یا نتوانسته و یا از اصل اعتقادی به این جریانات نداشته است.

اول

این که تهیه کننده این سریال یک تنه پای سریال سازی مذهبی ایستاده و شک ندارم همین ایستادگی برکت خواهد داشت هم برای ایشان و هم برای تلویزیون که ان شالله پای بقیه هم به این جریان باز میشود.

دوم

به عنوان یه روحانی همیشه در معرض قضاوت هایی که در این سریال دختر پرستار (و خیلی از مردم) نسبت به ملیحه خانم سریال داشت؛ بوده و هستم. برای اولین بار تلویزیون با زیرکی تمام به شکلی که نه به من روحانی بر بخورد و نه مردم فکر کنند به روحانیت توهین شده؛ سوال و جواب همیشگی ما را مطرح کرد. همین نکته آنقدر ارزش دارد که به احترام سازندگان این سریال بایستم و تشکر کنم که دغدعه پاسخگویی به این مسایل را دارند.

سوم

این که کمابیش تعلیق داستانی سریال مربوط به ازدواج مجدد و حواشی این مساله است. چه کسی جرات دارد در این روزگار آشفته دم از سنتی بزند که به هر دلیل رها و البته مضموم شده است؟! چه کسی جرات دارد نگاهی به بحران جنسی موجود جامعه انداخته و راهکار اصولی، دقیق، شرعی، درست و سالم ازدواج موقت و مجدد را مطرح کند؟ و از زبان یک خانم جلسه ای به موضوعی که خودش دچارش شده از نگاه دین بپردازد و نشان دهد که شاید به عنوان یک زن ناراحت است و بد عمل میکند، اما وظیفه دینی او حکم می کند که دنبال سهم الارث هووی خود باشد. و حتی او را به خانه خود آورده و تیمارش کند؟

این نگاه متشرعانه و دین مدارانه را به عنوان کسی که وظیفه تبلیغ دین دارد روی سر و چشمم می ذارم و از جناب رضوی بابت این توجه نشکر می کنم.

چهارم

این که عاجزانه از عوامل سریال خواهش می کنم از نقدها و نظرات و آزار و اذیت ها خسته نشوند و با توکل به خدا همین مسیر را ادامه دهند که خدا ان شالله جزو مجاهدین راهش قرار می دهد. و این عزیزان مصداق " الذین یبلغون رسالات الله و یخشونه و لا یخشون احدا الا الله و کفی بالله حسیبا..." هستند