به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگارانسید رضا موسوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ؛ در خصوص مشکل زباله‌های اردبیل اظهار کرد: میانگین سرانه تولید زباله در استان اردبیل به حدی است که یک مشکل جدی در این زمینه و مدیریت آن به وجود آورده است.

 
وی در خصوص مدیریت پسماند گفت: با اینکه تنها چهار ماه از مدت قانونی ممنوعیت دفن زباله باقی مانده اما در استان ما این اتفاق همچنان ادامه دارد.
 
موسوی افزود:سرانه تولید زباله 850 گرم بیش تر از نسبت کشوری و جهانی است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: دفن زباله آلودگی‌های منابع زیستی را به همراه  داشته که در دراز مدت غیرقابل کنترل بوده ولی با این وجود با دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها به نتیجه مثمر ثمری در حل این معضل نرسیده‌ایم.
 
موسوی در خصوص سیاست‌های موقت شهرداری اردبیل جهت مدیریت پسماند گفت: یک روز طرح احداث کارخانه کمپوست و اخذ عجله‌ای مجوز از محیط زیست را برای آن مطرح می‌کنند و روز دیگر زباله‌سوز و اجرای موقت طرح‌های تفکیک زباله که برای مدیریت پسماند انجام شده؛ ولی هیچ‌ یک در مدیریت و رفع مشکل پسماند راهی را هموار نکرده است.
 
وی با بیان اینکه هنوز با استقرار کارخانه زباله سوز به طور قطعی موافقت نکرده‌اند، افزود: در برخی شهرهای شمالی به دلیل کمبود زمین این اتفاق باید رخ دهد اما درخود اردبیل استقرار کارخانه زباله سوز خروجی ندارد و حتی در برخی استان‌ها به دلیل استفاده از تجهیزات چینی در اجرای زباله سوز‌ها آلودگی‌هایی به وجود آمده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تاکید کرد: مسئولان استانی باید سیاست شهر اردبیل را در خصوص مدیریت پسماند مشخص کرده و از تکنولوژی‌های مورد تایید محیط زیست استفاده کنند.