به گزارش پارس،به نقل از باشگاه خبرنگارانمرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران ؛ با اشاره به انتشار عکس پایپ کشیدن در مترو اظهار کرد: علی‌رغم کتمان دوستان در مترو این خبر واقعی است در شورای سوم و در یکی از جلسات علنی نسبت به وضعیت مترو هشدار دادم چرا که مترو بهترین مکان برای جذب آسیب‌های اجتماعی است، اما متاسفانه این هشدار مورد توجه قرار نگرفت.

 
وی افزود: مترو یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی است و بیشتری و بزرگترین تجمع در مترو است که اگر نتوانیم به طور صحیح برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم شبکه مافیای مجرمین به زیر زمین منتقل خواهد شد.
 
طلایی با بیان این که دوستان در مترو صورت مسئله را پاک می‌کنند، تصریح کرد: چرا دوستان به جای حل صورت مسئله آن را پاک می‌کنند؟ همه‌ای دستگاه‌ها مسئول‌اند و باید به این مسئله رسیدگی کنند چرا مترو حراست و یگان انتظامی دارد و باید به نحو صحیح مدیریت شود.
 
وی با اشاره به رشد بیکاری و مشکلات اقتصادی تاکید کرد: پدیده‌هایی همانند بیکاری و مشکلات اقتصادی رو به پیشرفت است که همین امر پیامدها و آسیب‌های اجتماعی  را بیشتر می‌کند از این رو مدیریت شهری باید به سامان دهی مترو اقدام کند.
 
طلایی بیان کرد: دوستان در مترو بهتر است در خصوص این موضوع از مردم عذرخواهی کنند نه این که این موضوع را تکذیب کنند.
 
وی ادامه داد: باید در مورد مسائل آسیب‌های اجتماعی در تهران برنامه ریزی کنیم و مسئولان مترو به جای پاک کردن مسئله باید نسبت به بر طرف کردن مشکل تلاش کنند و با برنامه ریزی صحیح فرهنگی در جهت ارتقای فرهنگ شهروندی پیش برویم و برای فرهنگ عمومی شهر کار انجام دهیم.
 
طلایی با اشاره به فراوانی این موضوع در ایستگاه‌های مترو تصریح کرد: متاسفانه این موضوع در لایحه تردد شهروندان و ایستگاه‌های مترو به وضوح وجود دارد و متاسفانه مترو در حال حاضر با آسیب‌های اجتماعی و دست فروش‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مسئولان مترو باید قبول کنند که به جای پاک کردن واقعیت به بر طرف کردن مشکلات بپردازند تا در آینده‌ای نه چندان دور با جرائم سامان یافته در شبکه‌های زیر زمینی همچون مترو مواجه نشویم.
 
طلایی تاکید کرد: تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی از جمله موضوعات مهمی است که در برنامه ریزی‌های خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به خصوص در منطقه 12 باید به کار بگیریم.