به گزارش پارس،به نقل از تسنیممنوچهر رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در مورد آخرین پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: پرونده تخلف دو شرکت تولیدکننده دلستر به دلیل قاچاق از سوی گمرک به این اداره کل ارسال و دو پرونده در این خصوص تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز شهرستان سنندج در مورد شرکت خ به مدیر عاملی "ی.ر" که 11 فقره پروانه ورود موقت کالا برای تولید محصول دریافت کرده بود اما در موعد نسبت به تولید محصول و یا تمدید پروانه ورود موقت اقدام نکرده بود، تخلف قاچاق کالا را محرز اعلام کرد.

وی افزود: بنا بر استعلام از گمرک، ارزش کالای قاچاق این پرونده 3 میلیارد و 962 میلیون و 566 هزار تومان بوده است که شعبه حکم به ضبط کالا و پرداخت جزای نقدی به مبلغ 7 میلیارد و 925 میلیون و 133 هزار تومان محکوم کرد که با توجه به از بین رفتن کالا مدیرعامل باید معادل ارزش ریالی کالا را پرداخت کند.

رستمی از تشکیل پرونده مشابهی برای شرکت دلستر سازی "آ" خبر داد و گفت: تخلف قاچاق این شرکت تولیدی دلستر نیز برای ورود کالا با پروانه موقت به ارزش 59 میلیون و 321 هزار تومان و عدم تمدید این پروانه محرز اعلام و متخلف از سوی شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی سنندج به ضبط کالا و پرداخت 619 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد که آقای "ا.ر" مدیرعامل این شرکت به دلیل از بین رفتن کالای قاچاق علاوه بر پرداخت جزای نقدی موظف به پرداخت معادل ارزش ریالی این کالا است.

وی افزود: رای این پرونده‌ها جمعا به مبلغ 12 میلیارد و 817 میلیون تومان به متخلفان ابلاغ و تا 20 روز قابل تجدیدنظرخواهی است و پس از این مدت پرونده برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

گفتنی است پروانه موقت برای ورود کالا با اخذ تضمین و طی مراحل قانونی صادر می شود و دریافت کننده پروانه موقت باید در مدت زمان مقرر نسبت به انجام تکلیف قانونی (تولید محصول نهایی و صادر کردن آن، برگشت مواد اولیه و یا تمدید پروانه) اقدام کند.