به گزارش پارس،به نقل از تسنیممحسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ایا حکم جیسون رضاییان به او و وکیلش ابلاغ شده یا خیر و اینکه محتوای حکم چیست، گفت: حکم صادر شده اما به متهم و وکیل وی به طور رسمی ابلاغ نشده است. البته امکان دارد متهم یا وکیل او از محتوای حکم مطلع باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حکم هنوز به طور رسمی ابلاغ و قطعی هم نشده است نمی‌توانم جزئیات را بیان کنم اما آنچه که می‌توانم بگویم این است که متهم به حبس محکوم شده است.

در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ماجرای حواشی همایش در قرچک ورامین و اینکه فرماندار این شهرستان اعلام کرده گزارش حادثه به قوه قضاییه ارسال شده است، اظهار کرد: همانطور که پیشتر نیز گفتم همه باید در آستانه انتخابات قانون را رعایت کنند؛ هم سخنران و هم دعوت‌کننده و هم کسی که می‌خواهد تعرض خلاف  قانون داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اگر جایی قرار است سخنرانی دعوت شود که معلوم است فضا را به هم می‌ریزد، دعوت نکنند. البته منظورم قضیه قرچک نیست و به طور کلی می‌گویم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در خصوص قضیه قرچک هنوز تحقیقات تمام نشده و وزیر کشور به استاندار نامه نوشته و استانهدار نیز دستوراتی داده است اما هنوز گزارش جامعی از ناحیه مراجع رسمی به قوه قضائیه نرسیده است .

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا عوامل آتش‌سوزی جایگاه کارتن‌خوابان شناسایی و فردی در این خصوص دستگیر شده است، گفت: از اینکه موضوع به کجا رسیده است اطلاعی ندارم.