به گزارش پارس به نقل از ایرنا،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، قوم گرایی و برانگیختن تعصبات قومی و قبیله ای را توطئه جدید دشمنان بیان کرد و گفت: به برکت خون شهدا و هدایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی گزندی جمهوری اسلامی ایران را تهدید نمی کند.

علی اصغر طهماسبی در ششمین جلسه کمیسیون دانشجویی شورای تأمین استان، اظهار کرد: دشمنان نظام با بهره گیری از خلاءهای موجود و با سوءاستفاده از احساسات قومیتی در صدد ایجاد شکاف بین اقوام هستند تا فضای کشور را با چالش های امنیتی مواجه کنند اما چشمان تیزبین سربازان گمنام امام زمان (عج) در کمین تروریستها و خرابکاران نشسته است.

وی با تاکید بر اینکه به رغم وجود اقوام و مذاهب تمام مرزهای کشور دارای مولفه های امنیتی است، افزود: همه موظفیم در تمامی سطوح مراقب بوده و در رفتار و حرف به هیچکس توهین نکنیم.

رئیس کمیسیون دانشجویی شورای تأمین گلستان اضافه کرد: در روزهای گذشته شاهد حادثه تروریستی در شهر پاریس بودیم که با وجود حفاظت های شدید امنیتی و پایش تصویری، چندین انفجار و حمله تروریستی در آن روی داد و حال آنکه ما در منطقه ای زندگی می کنیم که تروریست های تکفیری در چهل کیلومتری مرزها مستقر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان یادآور شد: دشمن با بکارگیری ابزارهای گوناگون و استفاده از عوامل تروریستی خود در منطقه به دنبال نا امنی در کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

***

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری چهاردهمین آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: این دوره از رقابت ها با حضور٢٢٠ قرآن آموز برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، افزود: این دوره از مسابقات ویژه گروه سنی نوجوانان زیر ١٢ سال در هشت حوزه امتحانی موسسات مجری آزمون برگزار می شود.

وی ادامه داد: قرآن آموزان در رشته های حفظ، یک، سه، پنج، ١٠، ١٥ جزء و حفظ کل قرآن کریم و سوره یس از تاریخ ٢٣ تا ٣٠ آبان ماه آزمون می دهند.

***

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در 20 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش استان که زیرساخت های لازم را برای تولید دارند تعاونی های آموزشگاهی شکل می گیرد تا از این طریق بتوانیم آموزش هایی را مبتنی بر تناسب نیازهای جامعه ایجاد نماییم و در عین حال فرصت های کارآفرینی را برای نسلی پویا و خلاق مهیا کنیم.

ابراهیم حاجیلری اظهار کرد: توجه به آموزش های تولیدمحور در برنامه های استراتژی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش است تا علاوه بر ایجاد مهارت های لازم در هنرجویان ، زمینه های اشتغال، تولید و درآمد را نیز برای آنان ایجاد نماید و این امر از اولویت های این معاونت در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش است.

***

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با وجود تخصیص نیافتن منابع مالی و به جهت ایمن سازی و بازسازی خسارت های ناشی از سیل، ادامه عملیات بهسازی محور اصلی آزادشهر - خوش ییلاق و محور رامیان - اولنگ در شرق استان از سال جاری آغاز شده است.

علی بخش رستمی با بیان اینکه عملیات بازسازی محورهای فوق در ماه های اخیر شدت یافته است افزود: بازسازی و بهسازی این دو محور از محل اعتبارات سیل سال 93 در دستور کار قرار داشت اما بعلت عدم تخصیص اعتبار، این عملیات در سال گذشته در بخش محدودی از محورها انجام شد.

وی ادامه داد: با ابلاغ اعتباری از محل اعتبارات سیل سال 94، بازسازی و بهسازی محورهای آزادشهر - خوش ییلاق و رامیان – اولنگ مجددا در دستور کار سال جاری قرار گرفت و توسط این اداره کل به اجرا درآمد.

رستمی، میزان اعتبار ابلاغ شده برای بازسازی و بهسازی این دو محور را 350 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: پیگیر تخصیص این منابع مالی برای تداوم عملیات هستیم.

***

اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان اعلام کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح بیمه سلامت پناهندگان در استان و به منظور آشنایی مدیران دفتر کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل مستقر در مشهد با مسئولین ارشد بیمه استان وارد گلستان شدند.

تیم مذکور بعد از جلسه با مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان و تبیین رویکردهای سازمان ملل و دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت رسانی بیشتر به پناهندگان در سایه قانونمداری، طی جلسه ای با مدیرکل بیمه سلامت استان و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کردند که بدون کمک دولت جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل هیچ توانی در اجرای موفق پروژه های خود در ایران نخواهد داشت.

***

نخستین رویداد «اردوی استارت آپ» به صورت رقابت بین المللی در استان گلستان، در روزهای 27 تا 29 آبان ماه برگزار می شود.

همزمان با هفته کارآفرینی، نخستین رویداد اردوی استارت آپ با موضوع کارآفرینی در ساختمان «مرکز فناوری و کسب و کار» استان گلستان برگزار خواهد شد.

کامل آرخی، دبیر برگزاری این رویداد درباره آن گفت: استان گلستان پیش از این نیز شاهد برگزاری سه دوره رویداد کارآفرینی استارت آپ در سطح کشوری بوده است، اما این بار به همت تیم برگزاری و حمایت های صورت گرفته این رویداد در سطح بین المللی و با حضور مربیان مطرح و علاقمندانی از سایر نقاط کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رویداد که به مدت سه روز برگزار می شود، طراحان گرافیست، برنامه نویسان کامپیوتر، و موبایل ،طراحان وب، فعالان فضای مجازی، کارآفرینان موفق، فعالان اقتصادی و اجتماعی، ایده پردازان و سایر افراد علاقه مند شرکت خواهند کرد.

 

نشست مشورتی و بازدید از روستای کفشگیری گرگان در خصوص بررسی توانمندی های گردشگری روستا برگزار شد و طی آن اعضاء به گفت و گوی مشورتی و تبادل نظر در خصوص حفظ و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری روستا و احیا بناهای تاریخی پرداختند.

***

جانشین فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: مبارزه با ناهنجاری های اخلاقی به عنوان خط قرمز ماموریت های پلیس مطرح است و ناجا بر اساس قانون با هنجارشکنان برخورد قاطع خواهد کرد.

سرهنگ علی اکبر جاویدان در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان افزود: مسئله رعایت حجاب و مقابله با مظاهر بدحجابی، سال هاست که به دغدغه بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با ناهنجاری های اجتماعی به ویژه موضوع بدحجابی و ناهنجاری های اجتماعی علاوه بر آن که به عنوان یک تکلیف بر عهده نیروی انتظامی قرار داده شده است، آن را یکی از عوامل بروز بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی می دانیم.

سرهنگ جاویدان گفت: موضوع حجاب و آسیب های اجتماعی یک موضوع فرهنگی است که حل معضل بدحجابی و برخورد با بدپوششان نیاز به اقدامات فرهنگی و طولانی مدت دارد و از سوی دیگر این اقدامات مکمل فعالیت های قانونی و ایجابی پلیس است.

جانشین فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که مدنظر نیروی انتظامی است، انجام ماموریت های محوله بر مبنای مطالبات اجتماعی و خواسته های مردم است.

وی همچنین گفت: حضور چشمگیر اقوام مختلف در استان گلستان بویژه مردم شریف ترکمن در مراسم عزاداری امام حسین (ع) به عنوان کلید وحدت به چشم می خورد و پلیس نیز وظیفه خود می داند در راستای برقراری نظم و امنیت مراسم عزاداری با تمام توان و امکانات نقش آفرین باشد.

***

مدیرکل استاندارد گلستان در حکمی سید علی جعفری ایوری را به سمت رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس منصوب کرد.

سید علی جعفری ایوری از کارشناسان فنی این اداره کل تاکنون در سمت کارشناس مسئول برق، مکانیک و ساختمان مشغول خدمت بوده است.

وی دانش آموخته مهندسی عمران و دارای 13 سال سابقه خدمت در مسئولیت های کارشناس مصالح ساختمانی، رئیس واحد مشاوره، آموزش و ترویج و کارشناس مسئول برق، مکانیک و ساختمان استاندارد گلستان می باشد.