به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، ابوالحسن بتولی بعدازظهر امروز در حاشیه افتتاح قرارگاه نوروزی امام علی (ع) نیروی انتظامی فارس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای برون رفت از حلقه ناهنجاری ها باید عید که بازگشت به طبیعت و زیبایی است را در راستای تعالی خداوند در دل ها و اعمالمان متجلی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آسایش هموطنان یکی از پرکارترین دستگاه ها بوده است، افزود: پلیس آگاهی نیز در جلوگیری از وقوع جرائم خشن مانند سرقت مسلحانه، آدم ربایی و قتل، در سال جاری رشد ۱۰ درصدی داشته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا نقش اعتیاد، بیکاری و ناهنجاری های اجتماعی را در وقوع جرم با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: پلیس آگاهی با افزایش گشت های شناسایی سعی در کنترل مجرمان حرفه ای در طول سال به ویژه ایام تعطیلات نوروزی کرده است.

سردار بتولی تصریح کرد: مسئولان قوه قضائیه برای حفظ امینت شهروندان به ویژه مسافران نوروزی باید در مرخصی دادن به مجرمان حرفه ای دقت نظر بیشتری داشته باشند تا محیطی سالم و بانشاط در کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی استان فارس در راستای برقراری امینت با رشد ۱۱ تا ۵۰ درصدی در برخورد با جرائم خرد رو به رو بوده است.

فرمانده انتظامی فارس نیز در ادامه این آیین طی سخنانی ابراز داشت: بیش از ۶۰۰ گشت نیروی انتظامی به صورت پیاده، محسوس و نامحسوس وظیفه امنیت مسافران و شهروندان را برعهده دارند.

سردار سیروس سجادیان خاطرنشان کرد: در شهر شیراز با استقرار ۱۵۰ تیم آشکار و پنهان در طول سال جاری شاهد کاهش ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی وقوع جرم در این شهر بوده ایم.

وی عنوان کرد: فرماندهی نیروی انتظامی نیز در محل قرارگاه نوروزی امام علی (ع) پاسخگوی سئوال های مسافران و دیگر هم استانی ها است.

رئیس مرکز خدمات حوادث فوریت های پزشکی استان فارس نیز در ادامه این آیین در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: این مرکز برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مسافران نوروزی ۱۲۰ پایگاه شهری، جاده ای، یک اورژانس هوایی و ۱۰ کمپ نوروزی به صورت شبانه روزی فعال است.

کامران فیروزی اضافه کرد: برای رفاه حال میهمانان و شهروندان، بیمارستان های استان فارس آماده ارائه خدمات هستند.