به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید حفاظت محیط زیست اعلام کرد: یک قلاده شیر دست آموز آفریقایی نر یک ساله که در نمایشگاه برج میلاد نگهداری می شد، صبح امروز بر اثر غفلت مربی اش از قفس گریخت که با تلاش ماموران گارد سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور به موقع آنها، به سلامت و بدون هیچ گونه آسیب و حادثه ای دوباره به قفس بازگردانده شد.

وی در ادامه افزود: این شیر دست آموز در نمایشگاه برج میلاد که دارای مجوز از اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت از محیط زیست است، نگهداری می شد که این نوع نمایشگاه ها به طور معمول، به منظور اهداف آموزشی و گردشگری در سطح کشورهای اروپایی استفاده می شود.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: شیر مذکور دست آموز بود و به همراه مربی خود در سطح نمایشگاه جهت آموزش، تردد می کرد.

مزینانی در مورد چگونگی رخ داد این حادثه توضیح داد: به محض اعلام رها شدن این شیر در برج میلاد، به همراه تیم کارشناسی در محل حاضر شدیم و اقدامات و هماهنگی های لازم جهت بازگرداندن شیر به محوطه قفس مربوطه انجام شد.

به گفته وی، شیر مذکور هم اکنون در قفس محبوس است و جای هیچ نگرانی برای بازدیدکنندگان از برج میلاد نیست ولی تذکرات و پیگیری های قانونی از مسئولان خاطی انجام خواهد شد.